Árt a testednek, ha így alszol!

Ez történik a szervezetedben, ha a hét közben begyűjtött alváshiányt hétvégén akarod pótolni.

A Current Biology folyóiratban megjelent egy tanulmány, amelynek kutatói megállapították, hogy ha valaki hétvégén akarja bepótolni a hétköznapokon elmaradt alvást, akkor azzal nemhogy nem kompenzálja a hétköznapok alvásmegvonását, de még negatív egészségügyi következményekkel is számolhat.

A kilencvenes évek óta tudjuk, hogy az alváshiány anyagcsere-problémákat, elhízást és kettes típusú cukorbetegséget is okozhat. A Coloradói Egyetem alváskutatói azt vizsgálták, hogy az elmaradt alvást érdemes-e hétvégén kompenzálni.

Huszonéves embereket három csoportra osztottak: a minimum napi 7 órát alvókra, a keveset (átlag 5 órát) alvókra és azokra, akik szintén keveset alszanak, de hétvégén megpróbálnak minél többet aludni. Az eredmények szerint a hétvégi kompenzálók egészsége nemhogy jobb, de még rosszabb is azoknál, akik mindig keveset alszanak.  Az inzulinreakciójuk nekik volt a legrosszabb a három csoport tagjai közül. Szóval a tanulmány szerint a hétvégi alvásbepótlás nem hogy nem javít, de a hektikus alvásritmus miatt valamennyit még ront is a helyzeten.

Fotó: istock

Forrás: index