7 dolog, ami megfiatalíthatja az ereidet

Az erek rugalmasságának megőrzése az egészség egyik alappillére.

Érdemes ezért megtenni, amit lehet. A sok mozgás és egészséges táplálkozás mellett különféle ételek, tápanyagok és étrend-kiegészítők is segíthetnek ebben, például az alábbiak:

Q10

Vitaminszerű anyag, aminek pótlását főleg idősebb korban javasolják. Segíthet a szívritmus-zavarok esetén, de vérnyomás és az érelmeszesedés problémák esetén is hasznos lehet.

Olívaolaj

Sok benne az omega-3 zsírsav, jó hatású az erekre.

Rutin

Más néven P-vitaminnak is nevezik ezt a bioflavonoidot, ami támogatja a C-vitamin felszívódását, és erősíti a hajszálereket.

C-vitamin

Az érfalak rugalmasan tartását segíti. Sokat tartalmaz belőle a zöldpaprika, a homoktövis és a citrusfélék.

Ginkgo biloba

Fotó: pixabay

Keringésjavító és agyfrissítő hatása miatt egyaránt előnyös.

Szőlőmag

Nagyon magas az antioxidáns tartalma, ami által támogatja a keringési rendszer működését. Külön táplálékkiegészítőként is kapható, mikroőrlemény formájában.

Vadgesztenye

Erősíti az erek falát, szájon át szedhető készítmény és krém formájában is kapható.

Forrás: egeszsegkalauz