Ezek történnek, ha abbahagyod a kávézást: negatív és pozitív hatások

Van élet kávé nélkül?

Sokan el sem tudják képzelni a napjaikat az ébresztő kávé nélkül. Majd a munkahelyre beérve az ottani első kávé nélkül. Majd az ebéd utáni felpörgető kávé nélkül. Majd a délutáni „csak az íze végett” kávé nélkül…

Pedig mindenki tisztában van vele, hogy a sok kávé a benne levő koffein miatt nem egészséges. De mi történik, ha úgy határozol, hogy mostantól kész, nem iszol többet? Sajnos nem csak pozitív hatásokat fogsz tapasztalni, hanem negatívakat is – még ha azokat csak időlegesen is.

Jön a fejfájás

Ez sajnos együtt járhat a „szerről” való lejövésről, azaz ez elvonási tünet lehet. Viszont nagyjából 10 nap után ennek vége.

Sárkonyosodsz

Lehet, hogy a környezetedben levők fogják kérni, hogy inkább szokj vissza, mert a koffein elhagyása nagyobb hangulatingadozást és kimerülést okozhat. No para, ez is elmúlik – vagyis nem foghatod a kávé hiányára hosszú ideig a morcosságodat!

Növekvő energia

Ha túléled az első nehéz napokat, a kimerültség után jön a nagyobb energia. Oka az lehet, hogy akik délután kávéznak, nem tudnak elég mélyen aludni, így fáradtan ébrednek. Ha viszont elhagyják a kávét, jöhet a nagy alvás és a kipihentség, vele együtt az energia.

Vége a stressznek

A koffein hatására a mellékvese adrenalint termel, azaz egy felfokozott állapotba kerülsz, állandó készenlétben állsz. Ha nincs kávé, akkor ezt a plusz stresszforrást kiiktathatod az életedből, a többire több energiád lesz, jobban fogod tűrni.

A szokásos edzés nehezebb lesz

A koffein élénkít, növeli a teljesítményt. Kiiktatásával keményebbnek fog tűnni az, amit eddig simán megcsináltál.

Mérlegpara

A koffein csökkenti az étvágyat, ráadásul gyorsítja az anyagcserét, elhagyásával lehet, hogy egy idő után többet mutat majd a mérleg. Jó hír, hogy ez akkor igaz, ha feketén ittad a kávédat. Ha cukrosan-habosan-tejesen, akkor viszont még akár csökkenhet is a súlyod.

Kevesebb antioxidáns

A kávé (és a tea is) jelentős antioxidánsforrás, segít fiatalon tartani a szervezetet és például a rák megelőzésében is. Pótlásul egyél bogyós gyümölcsöket, magokat, articsókát, őrölt szegfűszeget.

Memóriagondok

A koffein a memóriát is felturbózza, így ha megvonjuk magunktól, akkor elképzelhető, hogy kicsit kihagy az agyunk, elfelejtünk egy-két dolgot. Például gingko-bilobával segíthetünk ezen a problémán.

Fehér mosoly

A kávé és a tea sajnos erősen színezi a fogainkat, elhagyásukkal megállíthatjuk ezt a folyamatot.

Forrás: Mindmegette

Címlapfotó: iStock