Az év sószóró munkása: mintha csak a levest ízesítené

Felkészültek a télre.

Amikor elkezd hullani a hó, akkor legtöbbször rögtön mindent belead, hullik ezerrel, hogy aztán lehetőleg megbénuljon a közlekedés mindenhol és messiásként várják az emberek a hókotrókat és sószórókat.

És amikor végre megérkezik a szórókocsi, ezt látod:

'Mirëmbajtja' e rrugëve në Prishtinë me teknologjinë më të funditwww.lajmi.net

Közzétette: lajmi.net – 2015. január 14., szerda

Amikor elkezd esni a hó, akkor egyre-másra halljuk, olvassuk a következő kérdéseket:

Hol vannak a hókotrók?

Voltak erre, de több órával ezelőtt, már több centis a hó, miért ilyen ritkán jár?

Erre ment a hókotró, de nem volt leengedve a kotró és nem is sózott, miért?

Ezekre a kérdésekre a Magyar Közút honlapján kaphatunk válaszokat.

Egyrészt nyilvánvalóan véges a munkagépek száma. Először a főbb utakat (autópályák, főútvonalak, hidak, felüljárók) takarítják, majd sorra jönnek az alsóbbrendűek. Folyamatos havazás esetén visszatérnek a már korábban letakarított helyekre.

A takarítást megelőző sózással kezdik, van, hogy még a havazás előtt, ezáltal nem engedik, hogy lefagyjon a csapadék az útra. A kotrást csak akkor tudják végezni, ha már több mint 5 centis a hómennyiség, az alatt csak sózásra van lehetőség.

A járművek fordulóköre 2-5 órás, addig akár 5-10 cm csapadék is leeshet. 32 ezer kilométer közutat takarítanak nagyjából 1000 géppel, így egy járműre 40-50 kilométernyi szakasz jut. El is kell jutniuk a területre, illetve után kell tölteni őket, ami szintén plusz idővel jár.

Ha látsz munkagépet, de “csak” halad az úton, annak az lehet az oka, hogy egy konkrét helyszínre megy. Ha közben is takarítana, szórna, akkor lassabban jutna a másik helyszínre, illetve elfogyna a síkosságmentesítő anyaga, ami miatt fordulhatna vissza még a cél előtt.

Kövess minket a Facebookon is:
Címkék: ,
Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!