Így veszélyezteti a gyakori csirkehús fogyasztás az egészséged

Komoly kockázatai lehetnek.

A csirkehúsnak legtöbbször az előnyeiről hallunk: rengeteg fehérje van benne, miközben könnyű megemészteni, és a rossz koleszterinszintet sem dobja a plafonig. Most itt az ideje, hogy megtudd, mit tesz a testeddel, ha gyakran fogyasztasz nagy mennyiségben csirkehúst.

A gyakori csirkehús fogyasztás kockázatai

Fotó: freepik

– Ha nem magad vágod a csirkét, és nem tanyasi csirkét vásárolsz, amelyik a szabadban, ráérősen és természetes takarmányon nevelkedve cseperedik, akkor elég nagyok a kockázatok. Könnyen lehet, hogy a növekedési hormonokkal és antibiotikumokkal teleinjekciózott csirke húsát kapod.
– Ha nem friss a hús, akkor pedig fennállhat az E-Coli bakteriális fertőzés veszélye. Ez hasmenést, lázat okozhat, és a tüdőt is megtámadhatja. Amikor csirkehúst vásárolsz, kérdezd meg mindig, hogy mennyire friss a hús (és reménykedj, hogy igazat mondanak).
– Igaz, hogy a csirkehúsban kevesebb a rossz koleszterin, mint a sertésben, de ha valakinek ilyen jellegű egészségügyi problémái vannak, akkor jobb, ha mértéktartóan fogyasztja a csirkét, és akkor is inkább roston sütve készíti el.
– Egy kutatás szerint a nagyüzemi csirketartás során néhol arzén tartalmú hozamfokozókat is kapnak az állatok, ami benne marad a csirke húsában, és rákkeltő hatása is lehet. Erről a TV2 riportjában is volt szó.

Most akkor tejesen le kell mondani a csirkehús fogyasztásáról?

Ez egyéni döntés függvénye. Nem árt szem előtt tartani azt is, hogy a csirkehúsnak vannak előnyei is magas fehérjetartalma miatt. Az is elég lehet, ha csökkentjük a fogyasztás gyakoriságát, és megpróbálunk háztáji tartásból való csirkéhez jutni. Emellett pedig sok-sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk. És ne felejtsük el, a csirkehús még mindig jobb alternatíva többnyire, mint a felvágottak többsége.

Forrás: filantropikum