6 tipp, amit vess be, ha folyton hidegek a végtagjaid!

Egyszerű praktikák, amik csökkentik a kellemetlen jelenséget.

A hideg végtagok gyenge vérkeringésre utalnak, és olyan betegségek is állhatnak a háttérben, mint a vérszegénység, a cukorbetegség vagy a pajzsmirigy zavarok. Így, ha gyakran tapasztalod, hogy kihűlnek a kezeid és a lábaid, a legjobb, ha kivizsgáltatod magad. A túlzott mértékű alkoholfogyasztás és a dohányzás is hozzájárulhat a probléma kialakulásához, aminek tüneteit az alábbi módszerekkel is csökkentheted:

Masszázs meleg olajjal

Melegíts fel néhány evőkanál kókuszolajat, és masszírozd át vele a végtagjaidat, ezzel stimulálod a vérkeringést. A legjobb, ha ezután vastag zoknit húzol.

Váltott hőfokú fürdő

Tölts meg két tálat vízzel, az egyikbe hideg, a másikba meleg vizet engedj. Áztasd a lábaid felváltva 2-2 percig bennük, összesen mintegy 20 percen át. Majd töröld meg a lábad és húzz meleg gyapjúzoknit.

Fotó: freepik

Gyömbértea

Reszelj le egy diónyi gyömbért, főzd 10 percen keresztül fél liter vízzel. Finom, melegítő hatású ital lesz belőle, amit ízesíthetsz mézzel.

Keserűsó

Nagy mennyiségű magnéziumtartalma miatt segíthet a hideg végtagok probémáján. Egy tál meleg vízbe keverd bele, és áztasd benne a végtagjaid.

Torna

A sok mozgás is segít serkenteni a vérkeringést. Sétálj, biciklizz sokat, és emellett járkálj napi 10 percet lábujjhegyen, rögtön érezni fogod a hatást.

Zöld tea

Ha megiszol naponta minimum 2-3 bögre zöld teát,azzal is serkentheted a vérkeringésedet.

Forrás: filantropikum

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!