Így táplálkozz 60 felett, ha sokáig egészséges akarsz maradni

Érdemes megfogadni a dietetikus szakorvos tanácsait.

Veresné Dr. Bálint Márta, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy a változatos táplálkozás kiemelten fontos 60 év kor felett.

Az alábbi táplálkozási tanácsok betartása hozzásegíthet ahhoz, hogy 60 év felett is mindent megkapjon a szervezeted, amire csak szüksége van, így nagyobb eséllyel lehet fitt és lendületes az időskor:

Nagyon fontos a változatos táplálkozás, a tányéron legyen minél több zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona és tejtermék. A finomított cukor, a telített zsír és a só bevitelét pedig próbáljuk minimalizálni!

Fotó: thinkstock

Idősebb korban romolhat az ízérzékelés, így könnyen megszaladhat a sószóró főzésnél, fontos, hogy nagyon mértékkel sózd csak az ételeket!

A szomjúságérzet is csökken a kor előrehaladtával, ezért fontos tudatosan odafigyelni rá, hogy minden nap minimum 1,5 liter folyadékot megigyál. A legjobb, ha többször iszol kisebb mennyiséget, így könnyebben lecsúszik.

Idősebb korban gyakori a csontritkulás és az ebből fakadó csonttörés. A kalcium remek csontvédő ásványi anyag, és sok van belőle a tejben és a tejtermékekben, javasolt ezek rendszeres fogyasztása.

Idősebb korban a szervezet jobban feldolgozza, ha egyszerre kisebb adag ételt fogyasztunk, így javasolt a napi ötszöri étkezés. Fontos, hogy összességében kevesebbet együnk, mint fiatalabb korban, mivel az izomtömeg csökkenésével kevesebb kalóriát igényel a szervezet.

Nagyon fontos a D-vitamin pótlás is, főleg az ősztől tavaszig tartó időszakban. Napi 1000-2000 nemzetközi egység bevitelére van szükség, javasolt a családorvossal egyeztetni erről.

Forrás: nagyszuloklapja

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!