Puskát írat dolgozat előtt a pilisvörösvári tanár

Krizsán Pál óráin csupa vidám, felszabadult gyermek ül.

A diákok számára az iskola sokszor erős stresszforrás, ám vannak olyan pedagógusok, akiknek az óráit alig várják a nebulók. Közéjük tartozik a Dívány és a Lidl országos pályázatán a 2018-as év szupertanárának megválasztott Krizsán Pál is, aki történelmet tanít a pilisvörösvári Templom Téri Német Nemzetiségi Általános Iskolában.

A diákok által imádott töritanár odáig is elmegy, hogy puskázásra buzdítja a diákokat:

“Természetesen, mint minden tantárgyból, történelem órán is van dolgozatírás. Nálam ez egy kicsit másként zajlik. Azért, hogy a gyerekek számára érdekesebb legyen a felkészülés, az összefoglaló óra végén szorgalmi feladatot adok nekik. Az a feladat, hogy készítsenek a dolgozatra az adott témából egy „puskát”, amelyet a dolgozat megírását követően be is mutathatnak s „pozitívusokat” (pluszokat) kaphatnak érte. Biztos lehetek abban, aki elkészíti a „puskáját” az át is nézi legalább egyszer a tananyagot”

A 7–8. évfolyamon szoktam csinálni, mikorra már tudják a gyerekek, hogy milyen típusú kérdésekből, feladatokból áll egy témazáró dolgozat, hogy állítsanak össze maguknak egy feladatsort, s küldjék el nekem e-mailben egy előre megadott határidőig. Átnézem a tesztet, válaszomban jelzem az esetleges kifogásaimat, vagy jóváhagyom a gyerek munkáját. A jóváhagyást követő e-mail után aztán a tanuló a következő órán megírhatja a saját maga által összeállított témazárót”

Fotó: freepik

A motiváció nagymestere emellett QR-kódos kincsvadászattal, fordított órákkal és tabletes szavazóprogrammal teszi élvezetesebbé a tanulást a diákok számára. A kincsvadászat például így fest:

“Mit mondjak, nagyon élvezik a gyerekek a „kincsvadászatot”. A vadászat előtt, a szünetben elhelyezek az iskola folyosóin, udvarán QR-kódokat. A kódok mögött egy – egy kérdés, feladat áll. A gyerekeknek meg kell találni az összes kódot, majd beolvasni, s megválaszolni a mögötte rejlő kérdést. A feladatok megoldásakor természetesen használhatják a saját mobiljukat, vagy az általam kiosztott iskolai tableteket. Úgy állítom össze a kérdéseket, hogy megválaszolásuk lefedje az elsajátítandó tananyagot. A tanulóknak két dolog miatt tetszik ez a játék. Elővehetik órán a mobiljukat, netezhetnek és nem kell a padjaikban ülniük”

Forrás: szeretlekmagyarorszag