8 dolog, amit ne fogyassz este, ha jól akarsz aludni!

Ha eleve nem vagy jó alvó, akkor mindenképp kerüld őket vacsoraidőben.

Ha sokat forgolódsz éjjel, akkor különösen ajánljuk figyelembe venni az alábbiakat, de az is lehet, hogy alapjában véve egész jól alszol, csak épp lehetne még egy kicsit mélyebb az a mélyalvásos fázis…

Nos, ha az alábbi ételeket-italokat nem fogyasztod vacsorára, azzal rengeteget segíthetsz magadon!

Olajban sült húsok

Nehezen, sok munkával emészti meg őket a gyomor, ráadásul gyomorégést is okoznak. Ha szép álmokat akarsz, akkor maximum ebédre edd őket!

Szójaszósz

Nagyon finom tud lenni a keleti ételek ízesítőjeként, de vacsorára nem ajánlott. Tele van nátriummal, ami erősen kiszáríthatja a szervezetedet, és ez bizony, az alvásminőségre is nagy hatással van. A másik lehetőség, hogy ezt megelőzendő lenyomsz mellé egy liter vizet – de akkor meg valószínűleg a vécére kell majd kijárkálnod éjjel. Egyszerűbb, ha vacsorára nem eszel szójaszószt, legfeljebb csak egy-két cseppnyit.

Gyorsételek

Talán mondanunk sem kell, hogy a hamburget, a pizza és társai is nagyon rosszat tesznek esti fogyasztás esetén (is), ugyancsak nehézkes emészthetőségük miatt. Ha rossz alvó vagy, mondj le róluk este – de lehetőleg napközben is.

Feldolgozott és füstölt húsok

A már fentebb ismertetett, szárító hatású nátriummal, ráadásul tartósítószerekkel is tele vannak. Ha vacsorára húst ennél, maradj a grillezett, könnyen fűszerezett változatnál!

Erősen fűszerezett ételek

Kerüld este a fűszerkavalkádot is, főleg, ha gyomorégős vagy. Nagyon megkeseríthetik az éjszakáidat.

Paradicsomszósz

Sajnos ez az étel is erős gyomorsav-túltengést tud okozni, szóval ha nem túl jó a gyomrod, akkor ezt se lefekvés előtt fogyaszd.

Gyümölcslevek

Sajnos ezek is gyomorégést okozhatnak, így elalvás előtt semmiképp sem ajánlott inni őket. Egyáltalán mindenféle savas ételt és italt kerülni kell este.

Alkohol

Bár sokaknak egy pohár vörösbor segít az elalvásban, azt tudni kell, hogy az alkohol minden esetben rontja a mélyalvás fázisát. Nagyobb az esélyed a pihentető alvásra, ha nem iszol este alkoholt.

Forrás: femina.hu

Képek: Thinkstock, Unsplash