Mielőtt szilvát eszel, tudd meg, mit tesz a szervezeteddel

Népszerű őszi gyümölcs, amihez olcsón hozzájuthatsz.

És érdemes is gyakran fogyasztanod, ugyanis nagyon jó hatást gyakorol a szervezetre. Ráadásul sokféle fajta kapható, így az ízekre sem lehet ráunni egyhamar!

A szilva hatásai

Feltölti a szervezeted vitaminokkal és ásványi anyagokkal, például tartalmaz A-, C-, B-, K-vitaminokat, káliumot, rezet, mangánt, foszfort és magnéziumot.

Bevált házi szer székrekedés ellen a benne található sok rostnak köszönhetően. A benne lévő szorbitol pedig természetes hashajtó hatású.

Nagyon sok polifenol és antioxidáns található a szilvában, ami segíthet megvédeni a sejteket az oxidatív stressz okozta károsodástól. Ezzel a szervezet nagyobb eséllyel védhet ki különféle megbetegedéseket.

Fotó: pexels

A szilva fitonutriens tartalma miatt segítheti a szívműködést, és gyulladáscsökkentő hatása is lehet, továbbá az ízületi problémákon is segíthet.

Kutatások megállapították, hogy a szilva gyakori fogyasztásával a csontritkulás kialakulásának esélyét is csökkentheted.

Hogyan fogyaszd a szilvát?

A legjobb nyersen, de aszalva, lekvárként fogyasztva vagy pitébe sütve is sok értékes tápanyaghoz hozzájuthatsz.

Forrás: egeszsegkalauz

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!