A vérnyomásmérés 4 alapvető szabálya: lehet, hogy te is rosszul méred?

A korrekt vérnyomásmérés szabályai.

Vannak olyan betegségek, állapotok, amiknél fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd otthon a vérnyomásod, és mivel a magas vérnyomás betegségnek sokszor nincs tünete, az egészségeseknek is érdemes időről időre vérnyomást mérni otthon.

dr. Kapocsi Judit PhD, a KardioKözpont magasvérnyomás és érkockázat specialistája ismertette a korrekt vérnyomásmérés szabályait:

Fotó: pixabay

A jól beállított vérnyomást elég hetente 2-3 alkalommal mérni, de ha panasz jelentkezik vagy épp a gyógyszeres beállítás zajlik, akkor naponta akár 2-3 mérés is hasznos lehet, a kezelőorvossal megbeszélve. Az eredményeket ajánlott egy naplóban vezetni, ez hasznos segítség az orvosnak.

A mérés előtt néhány percet töltsd nyugalomban, és az előző félórában már ne dohányozz, ne kávézz, ne végezz megerőltető mozgást!

Mérés közben támaszd meg a hátad és az alkart! Ha nem támasztod meg a hátad, vagy ülve mérsz, akkor a diasztolés vérnyomás kb. 5 Hgmm-rel magasabb lesz, mintha feküdnél. Ha keresztbe teszed a lábad, az pedig a szisztolés értéket növelheti meg.

Az első mérés után várj 1-1,5 percet, és ugyanazon a karon, ugyanabban a pozícióban mérd meg még egyszer a vérnyomást. Ha a két mért érték között 4 Hgmm-nél nagyobb a különbség, 1-2 perc múlva mérj ismét. Mindhárom értéket és a pulzus számot is írd fel.

Az eredményeket mutasd meg kezelőorvosodnak.

Forrás: wellnesscafe