Csodagyümölcs: álmatlanságra és meghűlés ellen is bombabiztos módszer a meggy!

Érdemes az évnek minden időszakában fogyasztanod.

A meggy talán kevésbé népszerű gyümölcsünk, mint a földieper vagy a cseresznye, de annyira sok jó tulajdonsága van, hogy érdemes minél többet fogyasztani belőle. Szerencsére konzervként és fagyasztott formában is elérhető számtalan boltban, de persze a friss meggy a legjobb választás.

A kissé savanykás gyümölcsnek számtalan fajtája létezik: van, aki a fanyarabb korait, van, aki az édesebb, nagyobb szeműt kedveli jobban.

Főleg akkor segít, ha tudatosan fogyasztjuk, hiszen a meggy az egyik legjobb antioxidáns, erősíti az immunrendszert és vértisztító hatása is van.

Ásványianyag-tartalma is jótékony, a benne lévő kalcium, kálium és magnézium a szívet tartja rendben. Vitamintartalma is jelentős, de segíti az emésztést, és a meghűléses betegségeket is kevésbé kapjuk el, ha eleget eszünk belőle.

A meggy levét a sportolók, köztük a maratoni futók is előszeretettel isszák, mert lassabban fáradnak, és gyorsabban regenerálódnak tőle az izmaik. Álmatlanság ellen is igen hasznos. Az Egyesült Államokban végzett klinikai kísérletek igazolták, hogy a rendszeresen meggyet fogyasztóknak javult az alvásminősége. A meggy ugyanis természetes forrása a nyugodt alvásért felelős hormonnak, a melatoninnak.

Pixabay

A meggy titkos fegyver az egészségünk megőrzéséért vívott harcban: sokkal többre képes, mint gondolnánk. Legtanácsosabb minél frissebben, nyersen fogyasztani. Ám télire is eltehetünk belőle a fagyasztóba, vagy befőzve. Egy dologra azonban ügyeljünk: annak ellenére, hogy íze inkább savanykás, a meggynek elég magas a természetes cukortartalma. Akinek számolnia kell a kalóriákat, vagy cukorbetegsége van, annak érdemes ezt figyelembe vennie.