6 tipp, hogy jól aludj a legnagyobb kánikulában is

Nincs veszve semmi akkor sem, ha nincs légkondid.

A nagy nyári melegekben könnyen felszalad a lakások hőmérséklete 28-19 Celsius fokra, vagy akár még többre is. Ilyen melegben pedig nem jó a legtöbb ember közérzete, folyamatos izzadás jelentkezhet, és sokszor az éjszakai alvás helyébe lép az órákon át való éber forgolódás. Ám nem kell ennek így lennie.

6 tipp, hogy jól aludj a nagy nyári meleg idején is

Hűtsd le a tested közvetlenül lefekvés előtt!

Hiába zuhanyoztál már a nap folyamán korábban, a legjobb, ha közvetlenül lefekvés előtt is veszel egy kellemes, hűs zuhanyt. Így sokkal jobb eséllyel tudsz elaludni, hiszen egy ideig nem lesz meleged, és nem megizzadtan bújsz bele az ágyba.

Válassz természetes anyagól készített pizsamát!

A műszálas pizsamák között is találhatsz lengébb, nyárias darabokat, ám ezekbe igen könnyen beleizzadhatsz. Válassz inkább pamut vagy lenvászon pizsit, amik jól szellőznek, és kevésbé leszel izzadtságtól csatakos.

Legyen sötét és csend!

Nyáron is nagyon fontos, hogy csendes, sötét környezetben aludj, így kisebb eséllyel telnek álmatlanul a kánikulai éjszakák. Nagyon csábító nyitott ablaknál aludni, ám az utca behallatszó zaja miatt sokkal felületesebb lesz az alvásod. Így jobb, ha este későn kereszthuzatot csinálsz, majd becsukod az ablakot abban a szobában, ahol alszol, és csak hajnalban nyitod ki. Másik megoldás pedig az, ha nyitott ablaknál alszol, de füldugót használsz.

Sportolj!

A sportolás sok feszültséget levezet, és jobban tudsz aludni, ha nyáron sem mondasz le a mozgásról. A pörgősebb sportokat, mint például a futást a legjobb kora reggelre időzíteni, este pedig valami laza, relaxáló mozgásforma az ideális választás – például a könnyedebb jóga vagy a csikung.

Fogyassz gyógynövényeket!

Ha nem alszol jól, akkor lefekvéskor igyál meg egy csésze relaxáló hatású gyógynövényteát, langymelegre hűtve, vagy akár jégkockákat beledobálva. Jó hatású lehet például a citromfű, a kálmos, a levendula és a macskagyökér is.

Hidratálj okosan!

Nyáron megnő a folyadékszükségletünk, és ez az éjszakákba is beleszólhat. Az sem ideális, ha éjjel gyakran megébredsz, mert ki kell menned a mosdóba. A legjobb, ha napközben rendszeresen iszol egy-egy pohár vizet, így nem este kell nagyobb mennyiséget pótolnod. Tegyél lefekvéskor az éjjeliszekrényre egy pohár vizet! Így, ha arra ébredsz, hogy szomjas vagy, nem kell kimenned a konyhába, és könnyebben tudsz visszaaludni.

Forrás: bien