Egyre kevesebb jut a szeretetből – Mit tehetsz, hogy feltöltekezz belőle?

Súlyos népbetegség, és fizikailag is megbetegíthet a szeretethiány – itt az idő, hogy tegyél ellene.

A házasságok egyharmada válással végződik, egyre kevesebb a mély, valódi kapcsolat az emberek közözz és az emberi csoportokban a szeretet helyét sok helyen átveszi a versengés és az intrika. Érdekes, hogy mindenki arra vágyik, hogy szeretetben és békében éljen, ám sokszor mégsem ez valósul meg. Miért?

A szeretethiány okai

Valószínűleg gyermekkori és társadalmi okai egyaránt vannak. A kisgyermekek sokszor nem azt tapasztalják meg, hogy úgy jók és úgy szerethetők, ahogy vannak. Hanem azt, hogy meg kell felelni különféle elvárásoknak, és akkor kapnak szeretetet. Ez máris egyfajta görcsöt okoz, ami miatt nem merik később önmaguk életét élni az emberek. És ez még átlagos családokban is sokszor így van, ha emellett alkoholizmus és/vagy agresszió is jelen van a családban, még durvább sérülést szenved el a gyermek – ami a felnőtt korára is kihat. Emellett a felnőtt világban is sokszor nem azt tapasztalják az emberek, hogy annyira dúlna a szeretet. A szeretethiány pedig hosszú távon nem csak depresszióba taszíthat, de meg is betegíthet: olyan pszichoszomatikus panaszok alakulhatnak ki, mint például a gyomorfekély, a gyakori fejfájás vagy a krónikus fáradtság.

Mit tegyél, ha szeretetben szeretnél élni?

Hozd létre a magad kis szeretet-szigetét!

Gondold át, kik azok az emberek, akiknek a társaságában teljesen nyugodt tudsz lenni, őszintén meg tudtok beszélni mindent, és támogatjátok egymást az életben. Koncentrálj rájuk, és igyekezz minél többet a társaságukban lenni.

Forrás: freepik

Köss új barátságokat!

A gyermekkori barátságok a legerősebbek, de bármely életkorban lehetséges kialakítani őszinte kapcsolatokat, amelyekkel egymás életét táplálják a felek. A legjobb, ha a hobbiddal foglalkozó egyesületeket, közösségeket keresel, itt valószínűleg sok a hasonszőrű ember, a közös érdeklődés pedig jó alap.

Segíts másokon!

Könnyű belemerülni az önsajnálatba, ami pedig igencsak távol áll a szeretettől. Igaz, hogy lehetnek nagyon súlyos problémák az életben, ám ha felveszed a kapcsolatot valamilyen számodra szimpatikus civil szervezettel, megtapasztalhatod, hogy máshol talán még nagyobb problémák vannak, viszont te tudsz tenni ellenük. Ha másoknak segítesz, az feltölt szeretettel, és ez kihat az egész életedre.

Kérj segítséget!

Ha hónapok óta szomorúságban, haragban vagy félelemben élsz, akkor épp itt az ideje tenni valamit. Keress egy számodra szimpatikus pszichológust vagy más terapeutát, és engedd, hogy segítsen. Lehet, hogy elsőre nem találod meg a számodra megfelelő szakembert, aki pont neked segíteni tud. Ez természetes, ne add fel, keress tovább.

Sportolj és relaxálj!

Ha kevesebb negatív stresszt élsz át, könnyebb megélni az örömöt és a szeretetet. A testmozgás igazi stressz-gyilkos, élj vele gyakran! Emellett pedig sajátíts el valamilyen relaxációs technikát – ez lehet autogén tréning, agykontroll vagy vezetett meditáció is.

Forrás: bien

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!