Így vesznek rá a boltok, hogy egy vagyont költs kozmetikumokra

8 trükk, ami miatt tele a szekrényünk rúzsokkal és szemfestékekkel.

A nők általában a kozmetikumokkal is úgy vannak, mint a ruhákkal: bár kidőlnek a szekrényből, mégsincs elég és egyszerűen jóleső érzés egy újabb darabot birtokolni. Még akkor is, ha csak egy negyed árnyalatnyi különbség van a meglévő és az új rúzs között, akkor is, ha csak barna szemfestékből 28 darabod van különböző palettákon… Pedig sokszor úgy indulunk a drogériába, hogy nem veszünk semmi kozmetikumot, maximum egy darabot, aztán mégis többel jövünk ki az üzletből.

Hogy is van ez? Nagy része azoknak a trükköknek köszönhető, amit a boltok alkalmaznak a nagyobb bevétel reményében.

  1. 1. Megfelelő megvilágításban csak úgy csillognak a körömlakkok, szemfestékek, erre beindul a szarka-üzemmód és lecsapunk mindenre, ami fénylik.
  2. 2. A tükrök mellett, ahol kipróbálhatjuk a festékeket, szintén olyan fényáradat van, mintha fotózáson lennénk, egyből szebben nézünk ki – bármit is kenünk magunkra. Hát lehet így otthagyni ezeket a szuper a cuccokat?
  3. 3. A sok rúzs látványa állítólag úgy hat a nőkre, mint gyerekekre a cukorkáspolc. Éppen ezért ezek mindig felül, szemmagasságban csábítanak a vásárlásra.
  4. 4. Ahol eladók is segítenek a választásban, ott már élj a gyanúval, hogy több termékkel fogsz hazamenni, mint tervezted, mert hát ugye, hogy azt a rúzst sokkal jobban kihangsúlyozza még az a szájceruza és milyen jól mutatna egy színben harmonizáló pirosítóval…
  5. 5. Az árcédulákat sokszor úgy helyezik el, hogy kézbe kelljen venni a terméket vagy esetleg megkérdezni az eladót az eligazodáshoz. Na, itt már elbuktad, ilyenkor érzünk egyfajta kényszert, hogy ne tegyük vissza, hanem vásároljuk meg.
  6. 6. Az ingyenes mintákkal mindenki jól jár – a vevő örül, hogy kipróbálhat valamit ingyen, a kereskedő pedig ezáltal könnyebben meggyőzheti a vásárlót, hogy egy drágább termékre is bátrabban költsön legközelebb.
  7. 7. A dekorkozmetikai termékek állványait sokszor a bejárathoz közel teszik, mivel itt mindig nagyobb a nézelődők száma, ami a kint sétálgatóknak is meghozhatja a kedvét a vásárláshoz.
  8. 8. Gyakran fehérbe öltöznek a kozmetikai termékek eladói. Ezzel tudat alatt azt az érzetet keltik bennünk, mintha egy szakértő bőrgyógyász beszélne nekünk az adott termékről, jobban elhisszük a pozitív hatásait is neki.

Forrás: Dívány