7 tipp, hogy sokáig egészségesek maradjanak a csontjaid

A csontok egészsége a fitt, lendületes időskor egyik alappillére.

Tartsd be az alábbi tanácsokat, és nagyobb eséllyel őrizheted meg csontjaid egészségét akár 70-80 éves korodig is.

1. Juttass be megfelelő mennyiségű kalciumot a szervezetedbe!

A tejtermékek mellett sok kalciumot tartalmaz a tofu, mandula, spenót, túró, szardínia és a lazac is, fogyaszd ezeket gyakran.

2. Pótold a D-vitamint!

A szervezet nem képes előállítani a D-vitamint, ami nagyon fontos a csontok egészsége szempontjából. Nyáron menj ki időnként a napra, mert a napozás segít hozzájutni a D-vitaminhoz, ősztől tavaszig pedig javasolt D-vitamint szedni., és mert segít megkötni a kalciumot, ezért kell időnként a napon tartózkodni, valamint halat, tejterméket fogyasztani.

3. Őrizd meg az optimális a testsúlyod!

Add le, ha van rajtad plusz kiló, ne terheld a csontozatod!

4. Sportolj rendszeresen!

Fotó: freepik

Ahogy idősödünk, a csonttömeg fogyni kezd, ezt mozgással ellensúlyozhatod. Akár a napi 30 perc tempósabb séta is sokat segít.

5. Ne dohányozz!

nem csak a tüdőnek és a bőrnek, de a csontrendszernek is árt, még egy plusz ok, amiért érdemes abbahagyni.

6. Egyél sok fehérjét!

Azaz halat, sovány húsokat, lencsét, babot, olajos magvakat, tojást.

8. Mértékkel sózz!

A só kinyeri a kalciumot a szervezetből, ami így kevésbé tud beépülni a csontjaidba, ezért mértékkel sózd csak az ételeid!

A világ 5 legegészségesebb fűszerét is érdemes megismerni!

Forrás: filantropikum