A ronda sportcipő az idei nyár slágere!

Aki még nem tudná: menő lett a ronda sportcipő. Ha a Google vagy az Instagram keresőjébe beütjük a „ronda edzőcipő” vagy „ugly sneakers” kifejezéseket, elég sok találatunk lesz ahhoz, hogy elhiggyük: ez a nyár róluk fog szólni. Már a divatmagazinok oldalain is megjelentek.  Ahogy az olasz Vogue írta: eljött a rettenetes edzőcipők ideje. Mert attól még, hogy valami nem annyira szép, simán lehet divatos és népszerű.

Alig kezdődött el a nyár, a celebek és divatbloggerek nem győznek furcsábbnál furcsább, bumfordi és „öreges” fatercipőkben mutatkozni. A trend egyre népszerűbb. Csak pár percet vesz igénybe, hogy végigpörgessük a közösségimédia-oldalak híreit: Bella Hadid, Kendall Jenner és Kim Kardashian ledobták a tűsarkút, és formátlan, húsz évvel ezelőtti divatot idéző lábbelit viselve próbálják felhívni a figyelmet saját magukra. Mintha az 1997-es Air Max vagy az Adidas 1998-ban bemutatott EQT Solutionja tért volna vissza.

A látszat ne tévesszen meg: csak azért, mert valami nem néz ki jól, egyáltalán nem biztos, hogy nem is drága. A legkedveltebb darabokat a Baleciaganál, a Chanelnél és a Louis Vuittonnál lehet megvásárolni. Az áruk 1000 dollár fölött kezdődik, azaz átszámítva több, mint negyedmillió forintért lehet hozzájuk jutni. Louis Vuitton Archlight nevű edzőcipője csillagászati ára ellenére máris kultikus darabbá vált, a cég a New York-i Sohóban található üzletében ennek van a legnagyobb sikere. Tavaly nyáron a zokni-szandál kombó visszatérte sokkolta a kifinomult ízlésűeket, idén az apucipő. Mi jöhet jövőre? Holdjáró csizma vagy faklumpa?