A dietetikusok szuperélelmiszerként tartják számon: ezért éri meg avokádót venni!

Ez a különleges, zsíros érzetű, finom gyümölcs rendkívül sokoldalúan használható fel.

Pirítósra vagy szendvicsre szeletelve, guacomole mártásnak elkészítve, salátába keverve az egészségtudatosan étkezők kedvencei közé tartozik. Érdemes gyakran beiktatni az étrendbe, mert nagyon jótékony hatású, és meglepően sok előnyünk származik a fogyasztásából.

Az avokádó az egyik leggazdagabb tápértékű élelmiszer. Magas a rosttartalma, ami jót tesz az emésztésnek. Tele van folsavval, káliummal és E-vitaminnal. A dietetikusok a szuperélelmiszerek közt tartják nyilván.

Avokádót évezredek óta termesztünk. Eredetileg Közép-Amerikából származik, az aztékok asztalán gyakran szerepelt. Kétfajta típusa létezik. Az egyiket, a zöldesfekete héjú Hass avokádót Rudolph Hassról nevezték el. Az egykori postás nyugdíjba vonulván a harmincas években Kaliforniában avokádót kezdett termeszteni – és nemesíteni. A Hass avokádó gazdag ízű, vajas, olajokban gazdag.

A másik fajta színe világosabb, zöldebb, krémesebb ízű, de kevesebb zsírt tartalmaz. Élettani hatása az olivaolajhoz hasonlítható, segít a koleszterinszintet normalizálni. A kutatások szerint az a diéta, melynek hét napján keresztül a tesztalanyok avokádót fogyasztottak, jelentősen hozzájárult koleszterinszintjük javulásához. Antioxidánstartalma miatt a rák megelőzésében is szerepet játszik. Bár olajos gyümölcs, meglepő módon segít a fogyni vágyóknak is: az avokádót fogyasztók 5 órán keresztül nem éreztek éhséget, 28 százalékkal csökkentette az étel utáni vágyukat.