Ezekből az ételekből-italokból teletömheted magad, mégis lemennek a plusz kilók

Van olyan étel, amiből akár 1 kilót is megehetsz, mégis karcsúsodhatsz.

A kalóriamegvonás sokak számára szenvedést okoz. Ám nem kell, hogy kínok közt add le a plusz kilóidat. Válassz inkább olyan ételeket, amikből nagy mennyiséget megehetsz, teljesen tele leszel, ám mégsem viszel be túlságosan sok kalóriát a szervezetedbe velük. Erre mutatunk néhány remek példát:

Fogyókúrabarát turmix

Turmixolj össze 3 dl vizet 150 gramm natúr joghurttal, 100 gramm málnával vagy ribizlivel és ízlés szerint sztívia édesítőszerrel. Több mint fél kg laktató, édes finomsághoz juthatsz így, miközben a kalóriatartalma mintegy 150 kcal.

Fotó: thinkstock

Főzelékek minimál kalóriával

Ha nagyon éhes vagy a diéta alatt, és szeretnél igazán jóllakni, akkor a diétás főzelékek is segíthetnek. Alig van kalória például a cukkiniben és a brokkoliban, miközben szuper-egészségesek. A főzelékeket önmagukkal is besűrítheted: mikor félig megfőttek a zöldségek, a felét vedd ki, turmixold össze, majd öntsd vissza. Ha nem elég sűrű, akkor kukoricakeményítővel sűríthetsz még rajta. Annyira kevés benne a kalória, hogy akkor sincs semmi, ha megeszel 1 kilót belőle. Roston sült csirkemellel vagy főtt tojással fogyasztva is diétás.

Diétás rántott hús és zöldségek

Fogyókúra alatt sokaknak a rántott ételek hiányoznak leginkább. És valóban, a hagyományos elkészítési mód szerint igencsak hizlalnak ezek az ételek. Ám nem kell lemondanod róluk, mert kalóriaszegényen is elkészítheted őket – csirkemellből, cukkiniből és gombából is. Panírozd be őket, annyi különbséggel a hagyományos verzióhoz képest, hogy fehér liszt helyett használj zabkorpával összekevert graham lisztet, a zsemlemorzsa pedig teljes kiőrlésű legyen, a nagyobb üzletekben kapható ilyen. A tepsit béleld ki sütőpapírral, fújd be olajspray-vel, vagy kenj szét rajta 1 evőkanál olívaolajat vagy kókuszzsírt. Tedd rá a bepanírozott szeleteket, és mintegy 30 perc alatt süsd meg őket, a sütés félidejében fordítsd meg őket.

Ugyanakkor arra is figyelj, hogy ne legyen túl kevés a bevitt kalóriamennyiség! Diéta alatt is legyen meg legalább a napi 1300-1400 kalória!

 

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!