Boldogság tipp: Csak napi 15 perc írásterápia otthon, és jobb érzés lesz élni

Begyógyítja a lélek sebeit, kinyitja az ajtót az új lehetőségek előtt.

Az írásterápia egy remek önsegítő módszer, amit a hetvenes években fejlesztett ki James Pennebaker amerikai pszichológus, miután a válása után padlóra került, és az írás húzta őt ki a gödörből.

Hogyan segít az írásterápia?

Az írás azáltal gyógyít, hogy segít a cikázó, zavaros gondolatokat kiadni magadból, és ezáltal meg tud nyugodni az elme. A fájdalmas érzések, elszenvedett sérelmek papírra (vagy képernyőre) vetése pedig segít feldolgozni ezeket a traumákat, és hamarabb túljuthatsz rajtuk.

Fotó: pixabay

Ráadásul, nem csupán túllendít a mélységeken, de abban is segít, hogy új perspektívákat és új lehetőségeket fedezz fel az életben. további adalék, hogy mivel jelentős mértékben csökkenti a stresszt, így az egészségi állapotra is jó hatása van az írásterápiának.

Hogyan vesd bele magad az írásterápiába?

fogj egy tollat és papírt, vagy ülj le a számítógéped elé. Állítsd be az órád, hogy 15 perc múlva jelezzen, és kezdj el írni. Szabadon. Bármit, ami csak eszedbe jut! Lehet ez napi történés, fájdalmas érzés, régi történet, ami az eszedbe jut. Nem kell időrendben írnod a történteket,  írj úgy, ahogy éppen eszedbe jut. Amikor letelt a 15 perc, hagyd abba az írást.

Néhány hét múlva érzékelni fogod már a pozitív hatását. Fordulj mindig bátran az írásterápiához, segíteni fog. Súlyos depresszió, illetve pszichés gond esetén azonban kérd pszichológus vagy pszichiáter segítségét is!

Azt láttad már, hogyan írták le a busz szót Debrecenben?

Forrás: zöldújság