Csak szólunk, hogy a világ legegészségesebb népei rengeteg szénhidrátot esznek

És vékonyak is.

Ha eddig nem sikerült meggyőződnöd arról, hogy a fogyás és az egészség záloga nem a gonosz, ördögtől való szénhidrát teljes mértékű kiirtása az életedből, akkor ez most biztosan meg fog. Egy kis japándiéta-gyorstalpaló következik.

A japán lakosok a második legmagasabb várható élettartammal rendelkeznek, az elhízási arányuk pedig mindössze 3 és fél százalék (a tizede Amerikáénak). Pedig a japánok rengeteg szénhidrátot esznek.

Akkor hogy lehet ez?

A tokiói Nemzeti Egészségügyi és Orvostudományi Központ vizsgálatai világosan kimutatták, hogy aki a tipikus japán étkezést követi, annak 15 százalékkal kisebb az esélye a valamilyen megbetegedés, például keringési problémák vagy stroke miatti halálra, mint azoknak, akik nem ragaszkodnak a japán étrendhez.

A tipikus japán étrend pedig tele van gabonafélékkel, hallal és szójatermékekkel, ám a zsírtartalma nagyon csekély. “Mivel rengeteg feldolgozatlan ételt esznek és nagyon aktívan élnek, a japánok több gabonafélét fogyaszthatnak” – mondja a témát kutató kardiológus, James DiNicolantonio.

Emellett persze az is lényeges, hogy a japánok nagyon sok tengeri herkentyűt és telítetlen omega-3 zsírsavat vesznek magukhoz, a feldolgozott élelmiszereket pedig jórészt hanyagolják.

A vizsgálat során 80 ezer embernek határozták meg a japán étrendet, majd 15 éven át figyelték az egészségi állapotukat, és kérdőíveket töltettek ki velük arról, mennyire pontosan tartották be az előírtakat. Akik a legpontosabban tartották be, azok voltak a legegészségesebbek – és a nagyon alacsony zsírtartalom mellett nagyon sok szénhidrátot ettek, ami, fontos megjegyezni, hogy értékes szénhidrát.

És még valami, ami fontos

Fentebb már említettük, hogy DiNicolantonio a japánok aktív életmódját is kiemelte.

A japánok átlagosan 7 ezer lépést tesznek meg egy nap alatt (az amerikaiak 5 ezret), vagyis rendkívül sokat mozognak. A napi 10 ezer lépéses egészségtrend egyébként Japánból indult el.

A siker legfőbb alapelve tehát a cukor és a telített zsírsavak, feldolgozott élelmiszerek hanyagolása, az omega-3 zsírsav rendszeres bevitele, és a fizikai aktivitás. Nem pedig az, hogy nulla szénhidrátbevitellel, kopogó szemmel vágyakozunk egy tál rizs vagy egy falat krumpli után.

Forrás: Huffington Post