5 zsírpusztító zöldség, amit nyáron fillérekért szerezhetsz be!

Használd ki a szezont és pörgesd fel a zsírégetést.

Nemcsak a kalóriák számlálgatásával és edzésekkel fogyhatsz: az sem mindegy, mit eszel! Nyáron a legkönnyebb fogyni, mert az ilyenkor szezonjukat élő zöldségek valósággal falják a kilókat, na persze, ha nem cukorral és olajtól tocsogva készíted el őket. Nem beszélve arról, hogy mennyire finomak!

Öt tökéletes zsírpusztító zöldség a nyári szezonban:

Cukkini

Nekünk speciel ez a kedvencünk a nyáron. Rengetegféleképpen lehet elkészíteni – grillezve, párolva, tésztahelyettesítőként, diétás krémlevesként, vagy persze turmixként -, és 100 grammjában mindössze 30 kalória van. Cserébe eltelít rosttal, szóval nagyszerű éhségűző. Vegyületei emellett a szemedet is védik és erősítik.

Uborka

Nincs hűsítőbb a nyáron egy nagy tál uborkasalátánál – cukor helyett édesítővel, és ha szereted, egy kis lilahagymával! Ez igazi vértisztító és hidratálóbomba a szervezetednek, aminek köszönhetően alapos teltségérzetet ad, és kihajtja belőled a méreganyagokat. Érdemes az ivóvizedbe is karikázni belőle, vagy a salátádra kockázni.

Paprika

A varázsszó: kapszaicin. Ez a csípős ízt kölcsönző anyag természetes emésztésserkentő, így az anyagcsere pörgetésével segít a nyári fogyásban és méregtelenítésben. Nyugodtan eheted az édesebb paprikákat – például a kaliforniait – is, azokban is megvan ez az értékes vegyület.

Spenót

Tele van rosttal, és ami még nagyon fontos – főleg ha már elérted a középkort -, vassal és antioxidánsokkal. Cserébe alig tartalmaz kalóriát. Amellett, hogy mártást vagy salátát készítesz belőle, próbáld ki turmixösszetevőként is. Igazi anyagcsereserkentő italokat lehet készíteni vele, amik hosszú órákra eltelítenek.

Patisszon

Two ripe organic pattypan squash on a blue wooden table

A másik kedvencünk: a csillagtök. 100 grammja mindössze 20-30 kalóriát, de rengeteg rostot tartalmaz, vagyis ez a zöldség is kiváló diétacsoda. Ha kirántod, akkor zabpehelylisztbe forgasd, a zsemlemorzsát pedig hagyd ki, teljes kiőrlésű, illetve diétás zsemlemorzsával, zabkorpával helyettesítsd. De nagyon sok más kiváló receptet lehet még készíteni patisszonnal – a net tele van velük, fedezz fel valami újat!

Nos, te melyik zsírfalót veted be a legközelebbi főzésednél?

Forrás: femina.hu

Képek: Pixabay, Thinkstock