A térdfájás 9 gyakori oka, amiről jó, ha tudsz

A térd ízületi gyulladása nagyon fájdalmas lehet, de lehet tenni a megelőzéséért, és a kellemetlen tünetek is csökkenthetők.

A térd ízületi gyulladása részben genetikai okokon múlik, de emellett életmódbeli tényezők is elősegíthetik kialakulását, illetve súlyosbíthatják a tüneteket. A térdfájdalom kialakulásának 9 gyakori oka:

Elhízás

Ha 10-20 kilogramm felesleget cipelünk magunkon, akkor igencsak megnehezítjük az ízületeink dolgát: mikor sétálunk vagy sportolunk, hatalmas plusz terhet teszünk rájuk. A jó hír, hogy a kutatók szerint már 10 százalék fogyás (azaz 70 kilóból lefogyni 7-et) is enyhítheti az ízületi fájdalom mértékét.

Nagy terhelés

Fotó: freepik

Aki térdfájós, ne végezzen nehéz fizikai munkát és felejtse el a megterhelő sportokat. Ahol sokat kell térdelni vagy ugrálni, és gyakoriak a hirtelen irányváltoztatások, ott fokozott terhelés alatt vannak a térdek! Nagy súlyokkal guggolni sem célszerű!

Gyenge izomzat

Nem csak a túledzés ártalmas, de az is, ha valaki keveset mozog. Az ízületek körüli gyenge izomzat nem tartja meg stabilan a térdet. Javasolt kíméletes mozgásformákkal edzeni izmainkat, nagyon jó például az úszás, a kerékpározás és a gyógytorna!

Kevés folyadék

Az ízületi porc nagy része víz, így ha térdfájós vagy, nagyon fontos, hogy igyál mindig eleget!

Dohányzás

Egyes tanulmányok megállapították, hogy a térdfájást okozó ízületi gyulladás súlyosabb azoknál, akik dohányoznak. Szóval itt egy újabb ok, amiért érdemes letenni a cigit!

Idősödés

A korral ízületeinket fokozatosan elhasználódnak. Ez természetes folyamat, ám nem kell megadnunk magunkat a fájdalmaknak. Megfelelő életmóddal, rendszeres, mértékletes testmozgással és nyújtással a panaszok enyhíthetők.

Nem

Nőknél gyakoribb az ízületi gyulladás, mint a férfiaknál, a tudósok nem biztosak benne, de feltételezik, hogy ennek hormonális okai vannak.

Családi hajlam

Ha egy szülő ízületi gyulladásban szenved, sanszosabb, hogy a gyerekeit is érinteni fogja a betegség.

Korábbi sérülések

Akinek megsérült a térde, annál magasabb a kockázat az ízületi gyulladás későbbi kialakulására is. Ha veled is ez történt, fontos, hogy nagyon odafigyelj magadra, és tartsd optimális szinten a testsúlyod.

Forrás: hazipatika

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!