Csoki, üdítő vagy péksüti után sóvárogsz? Eláruljuk, mire van szüksége a szervezetednek

Már persze, ha nem akarod megint a bűntudatot érezni, amiért benyomtál egy nagy adagot az üres kalóriákból.

Az, amikor hirtelen rád tör az érzés, hogy ölni tudnál egy tábla csokiért, egy tányér spagettiért, vagy egy lángosért, nem véletlen. Ilyenkor bizonyos vegyületekből, ásványi anyagokból lép fel hiány a szervezetedben.

Ha nem akarsz többé engedni az egészségtelen és hizlaló ételek-italok utáni sóvárgásodnak, de enyhíteni szeretnéd a kínzó hiányérzetedet is, akkor jegyezd meg az alábbiakat:

Ha kenyérre vagy tésztára vágysz:

Nagy a valószínűsége, hogy nitrogénre van szükséged. Olajos magvakat, hüvelyeseket, sovány húst, vagy más, jó magas fehérjetartalmú ételt nassolj, és enyhülni fog a tésztafélék utáni epekedésed is.

Ha szénsavas üdítőre vágysz:

Kalciumhiányod van. Tejet, natúr joghurtot, zöld leveles zöldséget, szezámmagot fogyassz.

Ha csokiért ölnél:

Magnéziumhiány. Nyers magvakat, dióféléket, vagy ismét csak hüvelyeseket rágcsálj.

Ha kávét, teát döntenél magadba:

Foszforból és kénből kell többet bevinned. A foszfort megtalálod a szabadtartású csirke és marha húsában, de a diófélékben is. Ként a keresztesvirágú zöldségek – például brokkoli, karfiol, kelbimbó, fejes káposzta -, a fokhagyma és a piros paprika tartalmaznak nagyobb mennyiségben.

Ha olajban tocsogó ételek után vágysz:

Megint csak a kalciumszintedet érdemes feljebb tolni – lásd a szénsavas üdítőknél írtakat.

Ha úgy érzed, valami nagyon sósat ennél:

Klórból és szilíciumból kell többet bevinned. Zsíros halat, dióféléket, olajos magvakat egyél.

Ha édességet, cukros finomságokat habzsolnál:

Szén, króm, magnézium, foszfor és triptofán hiányát jelentheti. A szénnek nagyon jó forrásai a friss gyümölcsök, a króm megtalálható a brokkoliban, sajtban, a csirkehúsban, a szőlőben. A magnéziumot, a foszfort és a ként írtuk fentebb. Triptofánt a sajt, a mazsola, a spenót és az édesburgonya tartalmaz.

Ha kipróbáltad a fenti sóvárgások egészséges enyhítését, számolj be nekünk a tapasztalataidról kommentben!

Forrás: kuffer.hu

Képek: Pixabay, Unsplash

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!