Az öv, a pohár meg a forró fürdő: 5 trükk, ami észrevétlenül segít többet fogyni

Ezek nem kifejezetten az étkezéshez vagy a sportoláshoz kötődnek, hanem egész máshoz.

Szeretnél egy kicsit rásegíteni a fogyásodra? Most olyan apró kis “csalásokat” osztunk meg veled, amik tökéletesek ehhez!

1. Magas pohárból igyál gyümölcslevet!

Ha semmiképp se tudsz lemondani a gyümölcsléről, annak ellenére, hogy fogyókúra idején a víz és a cukormentes tea a legjobb döntés, cseréld le az alacsony poharaidat minél magasabbakra! A legtöbben ugyanis egy magasabb poharat nem töltünk tele, csak olyan 2/3-ig. Így pedig végső soron kevesebb üdítőt töltesz majd ki magadnak, mintha alacsony pohárból innál.

2. Húzd meg jól az övedet, vagy köss egy szalagot a hasadra étkezés előtt!

Na persze ne annyira, hogy ne kapj levegőt, vagy üléskor úgy érezd, hogy keresztben lenyeltél egy falécet. De húzd szorosabbra a szokásosnál! Evés közben, amikor úgy érzed, hogy az öv már nagyon feszül rajtad, vagy a szalag próbál kijjebb bomlani, az azt jelenti, hogy elég volt a hamiból. Ezáltal kevesebbet fogsz enni.

3. Egyél időzítővel!

Bizonyára tudod jól, hogy lassan enni azért kulcsfontosságú, mert az agyadnak több idő kell a teltségérzethez. Az étkezések elején indíts el a telefonodon egy 20 perces időzítőt, és törekedj arra, hogy egyetlen tál ételt 20 percen keresztül fogyassz!

4. Vegyél forró fürdőket!

A Loughborough egyetem kutatásának eredménye szerint egy egyórás forró fürdő, ami egészségesen megemeli a pulzust, átlagosan 130 kalóriát éget el – ez nagyjából félóra intenzív sétának felel meg. Ráadásul a szervezet vércukorszintje is 10 százalékkal alacsonyabb egy fürdő után.

5. Ülj az asztalfőre!

Hacsak nem nagyon szigorú, hogy kinek kell az asztalfőn ülnie, foglald be te! Ha az ételek messzebb vannak tőled, kevesebbszer fogsz enni belőlük, mert mire megkérnél valakit, hogy nyújtsa feléd azt az ínycsiklandó szószt vagy sütit, vagy mire felállnál, hogy odamenj érte, jobban átgondolod, hogy tényleg szükséged van-e még rá – míg ha az orrod előtt, karnyújtásnyira van, akkor nagyobb eséllyel falatozgatsz belőle plusz adagokat úgy, hogy észre sem veszed, csak amikor már késő.

Arról pedig, hogy magával az étellel hogyan trükközz a kevesebb kalóriabevitelért, itt olvashatsz!

Forrás: Bright Side

Képek: Pixabay, Thinkstock