5 ok, amiért a sertéshús egészséges, hiába ellenzik sokan

A közvélemény  szerint a vörös hús fogyasztását javasolt elkerülni, de biztos, hogy így van ez?

A vörös húsok közül is a disznóhúst tartják sokan igen egészségtelennek, pedig megfelelő mennyiségben igenis helye van a tányéron! Nézd meg, mi minden miatt egészséges:

1. Sok benne a vitamin

Fotó: pixabay

A sertéshús igen gazdag B-vitaminokban: B1, B2, niacin, B6, B12 vitamin is van benne. B1-vitamin tartalma ötször akkora, mint más húsoknak, ez a vitamin igen fontos szerepet játszik a szénhidrát anyagcserében, és a szívműködést is segíti. A- és D-vitaminból is sokat tartalmaz.

2. Sok vasat tartalmaz

Vas nélkül az oxigén nem lenne tudna eljutni a sejtjeinkhez, így elengedhetetlen, hogy elegendő mennyiségben vigyük be szervezetünkbe.

3. Teljes értékű fehérje

Az izmok építéséhez és megőrzéséhez fontos a jó minőségű fehérje, a sertéshús pedig ilyen. A fehérjehiány fáradékonyságot és koncentrációs zavarokat is okozhat.

4. Hasznos zsírok is vannak benne

Szervezetünknek zsírra is szüksége van az optimális működéshez. De javasolt kevés zsiradék hozzáadásával elkészíteni. Egyébként pedig a sertéshúsból is van soványabb változat.

5. És a koleszterin?

Az igaz, hogy minél soványabb egy hús, annál kevesebb benne a koleszterin, és a sertéshús nem tartozik a legsoványabb húsfélék közé. Ám, ha ideális a koleszterin szintünk, kevés zsiradék felhasználásával sütjük meg a húst, és nem fogyasztjuk gyakran, nagy mennyiségben, akkor a sertés egészségügyi előnyeit élvezhetjük.

Forrás: bien

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!