7 étel, amiről azt hitted, hogy egészséges – de tévedtél!

Vannak tipikusan olyan élelmiszerek, amikre azt gondoljuk, hogy fogyasztásukkor követjük az egészséges életmódot – pedig nem.

Ezekre az élelmiszerekre figyelj, ha el akarod kerülni ezt a csapdát!

Müzli

Megvan az a kép, ahogy reklámozták régebben a müzliket, mint a diétás, egészséges életmód alapvető reggelijét? Ez a kép azóta is benne maradt a fejekben, pedig tudjuk, hogy ezek tele vannak cukorral. Félreértés ne essék, a házilag összedobott, különféle egészséges magokból összeválogatott, cukormentes verzióval semmi gond. Bolti termék vásárlása esetén pedig arra figyelj, hogy ne legyen benne cukor, lehetőleg édesítőszerek sem, emellett magas legyen a rost és gabonatartalma.

Salátaöntet

A legtöbb bolti salátaöntet magas kalória és zsírtartalmú. Így könnyedén a salátád kalóriatartalmának a háromszorosát öntheted rá a salátaöntettel. Ráadásul ezekben az öntetekben sokszor található cukor, illetve egyéb mesterséges ízfokozók is. A legjobb, ha házilag készítesz natúr joghurt és friss fűszerek segítségével magadnak.

Zsírszegény ételek

Azért, hogy kompenzálják a zsírszegény étel ízét, telerakják cukorral, mesterséges ízesítő anyagokkal. Így sokkal többet ártasz, mintha azt a néhány grammal több zsírt elfogyasztanád egy hagyományos termékkel.

Gluténmentes ételek

Manapság már azok is ilyen ételeket fogyasztanak, akik nem gluténérzékenyek. Pedig ezzel sokkal többet árthatnak a szervezetüknek. Az érzékenyek kénytelenek ezt fogyasztani, de attól, hogy kivonják a glutént, nem lesz egészségesebb egy étel. Sőt, ilyenkor mindenféle alacsony rost- és tápértékű dologgal, cukorral turbózzák fel a megfelelő állag elérése érdekében.

Puffasztott rizsszelet

A szélesebb körökben csak nikecellnek is nevezett eledel nem éppen egy szuperétel. Sokan a rizs miatt gondolják egészségesnek, csakhogy a végleges állag elérése érdekében különböző folyamatokon megy keresztül, gyakran különböző ízfokozókkal fűszerezve.

Joghurtok

Ebben az esetben is főleg az alacsony zsírtartalmú, agyoncukrozott gyümölcsjoghurtok a ludasak. A dietetikusok is az édesség kategóriába sorolják. Válassz probiotikumos verziót, vagy görög joghurtot, de itt is a házilag friss gyümölcsökkel feldobott natúr joghurt a nyerő választás.

Szirupok

Az agávé-, juhar-, cirok- és hasonló szirupok a cukor helyettesítését szolgálnák. Azonban mégsem a legjobb alternatívák. Általában többszörösen feldolgozott termékek, és olyan magas a fruktóz tartalmuk, hogy károsabb a fogyasztásuk, mintha cukorral édesítenél. Ha egészségesebb, természetes édesítésre vágysz, akkor használj sztíviát, vagy xilitet, de utóbbinál vigyázz, mert nagyobb mennyiségben hasmenést okozhat!

Forrás: wellnesscafe

Ha tetszett, iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le a következő nagy sztoriról sem!