Ehetsz-e banánt, ha épp leadni próbálod a plusz kilókat?

A banánt sokan szeretik, azonban arról megoszlanak a vélemények, hogy ha a cél a karcsúsodás, szabad-e fogyasztani vagy sem.

Egyik legnagyobb előnye a banánnak, hogy egész évben elérhető, és rengeteg hasznos tápanyagot tartalmaz. A sztárok edzői szerint diéta alatt kifejezetten tilos fogyasztani, míg a táplálkozási szakértők szerint nem egy banánon múlik a diéta sikere. Azt azért elkönyvelhetjük, hogy az elhízást nem a banán fogyasztása okozza, ahogyan olyan ételek sem léteznek, amelyek fogyasztó hatásúak. A kalóriaszámolgatás mellett figyelni kell az adott étel tápértékére is. Hiába eszel alacsony kalóriamennyiséget egy nap, ha abban kevés a táplálék, akkor a szervezeted éhezni fog, és azt a keveset is elraktározza inkább. Ezért van az, hogy egy idő után azt érzed, hogy lassan már a levegőtől is hízol.

Forrás: pixabay

Visszatérve a banánra, egy közepes méretű példány mintegy 105 kalóriát tartalmaz. 27 gramm szénhidrát van benne, ebből 14 gramm cukor. A banán érettsége is befolyásolja a tápértékét: az éretlenebb darabok inkább rezisztens keményítőt tartalmaznak, az érettebbek pedig cukrot. Glikémiás indexe is az érettségen múlik, általában 42 és 62 között mozog, de még a legérettebb darab is a középtartományba tartozik.

Bár cukortartalma magas, ez ne riasszon el, hiszen nem ugyanaz, mint a csokoládéban vagy egyéb édességekben elkevert cukor.

A banán tápanyagtartalma egyáltalán nem számít üres kalóriáknak, ugyanis remek káliumforrás, emellett tartalmaz magnéziumot, vasat, cinket, szelént, mangánét és C- illetve B6 vitamint is. Magas rosttartalma elősegítheti a diétánkat. Célszerű edzés előtt vagy után fogyasztani, fehérjével párosítani, így egyből energiával tölt fel. Egy banán nem a világ, csak egy gyümölcs, hasznos tápanyagokkal, ne félj tőle, mértékkel fogyaszthatod.

Na és mi a helyzet az édesburgonyával fogyókúra idején?

Forrás: wellnesscafe