Ne pirítsd, melegítsd, darabold: 6 apró, de lényeges szabály, hogy észrevétlenül is kevesebbet egyél

Ezekkel a nüansznyi kis dolgokkal simán meggyorsíthatod a fogyókúrádat is.

Nagyon egyszerű kis alapszabályokat kell betartanod, ha egy kicsit kevesebbet szeretnél enni. Az első egy-két alkalommal persze még tudatosan figyelned kell rájuk, de utána már automatikusan így fogod csinálni – aztán pár hét múlva meglepetten tapasztalod majd, hogy a mérleg és a centi száma lejjebb csúszott, a hasad laposabb, és sokkal csinosabbnak is érzed magad!

1. Kerüld a szénsavat!

Azaz: le a szódavízzel, buborékos ásványvízzel! A szénsavtól ugyanis több gyomorsavad termelődik, és előbb fogsz megéhezni. Akkor vesd be a szénsavat, ha egy bulin vagy más elhajláson egy kicsit túletted magad, és szeretnéd meggyorsítani az emésztésedet.

2. Ne pirítsd a kenyeret!

Mindenekelőtt, ugye, egyértelmű, hogy nem fehér kenyérről, vagy ilyen-olyan “Fitt”-hülyeségről, hanem rostos, teljes kiőrlésű liszteket tartalmazó kenyérről beszélünk. Próbáld minél kevesebbszer pirítva enni, így ugyanis még többet kell dolgoznia a gyomrodnak a lebontásával, vagyis még tovább tart majd az eltelítő hatása.

3. Melegítsd meg egy kicsit még jobban az ételt, mint szoktad!

Nem kell tűzforrónak lennie, de legyen egy kicsit “túl” meleg, hogy ne tudd egyből behabzsolni az egészet. Míg apránként, pici falatokban fogyasztod és fújkálod, arra várva, hogy hűljön, addig elkezdődik a gyomrod telítődése is – azaz lassabban, kevesebbet fogsz enni, mire jóllakottnak érzed majd magad. Ez pedig nemcsak a fogyásban segít, hanem sokkal egészségesebb is a vércukorszintednek.

4. Darabold fel az ételt, mielőtt hozzálátsz!

Több kísérletet is végeztek már erre vonatkozóan: ha apró falatkákból áll az étel, akkor zsigerből lassabban fogyasztjuk őket, vagyis megint csak a 3-as pontban leírt hatást idézzük elő.

5. Pihenj meg az étel felénél!

Mire az előtted illatozó fogás felét elmajszoltad, már biztosan nem vagy olyan farkaséhes, hogy ne tudj ellenállni a másik felének. Egy kicsit tedd le a villát vagy a kanalat, és pihenj meg egy pár percre! Nézz meg a telefonodon egy-két vicces videót – de közben tényleg ne nyúlj az ételhez! -, vagy beszélgess valakivel! Mire folytatnád az evést, lehet, hogy nem is kívánod már annyira a hamit, és inkább elteszed máskorra a maradékot. Ezzel nagyszerűen spórolhatsz is.

6. Felejtsd el a “meg kell enni”-szabályt!

Ha az a típus vagy, aki abban nőtt fel, hogy a tányérunkról minden ételt meg kell enni, mert maradékot hagyni illetlenség vagy pocsékolás, akkor ezt most azonnal felejtsd el! Ha magadba erőlteted, az ugyanolyan pocsékolás lesz, sőt még hízol is, de legalábbis nem fogysz. És nincs az a nagymama vagy ismerős, aki annyira vérig sértődne, hogy ne értené meg, ha őszintén elmondod neki, hogy tele vagy és nem bírsz többet. Vagy ha annyira vérig sértődik, akkor ott valami baj van – de hagyd rá. Neked ettől nem lehet kényszered, hogy a gyomrodba diktálj valamit, amit az már nem akar befogadni.

És arra tudod-e a választ, hogy az édesburgonya belefér-e a fogyókúrába? Eláruljuk.

Képek: Thinkstock