5 szokás, amit el kell elhagynod, ha meg akarsz szabadulni a hátfájdalmaktól

Mindenkinek az életében vannak olyan berögzült szokások, amik sokkal egészségtelenebbek, mint gondolná.

Legtöbbünk hétköznapjaiban vannak olyan tényezők, amik hosszútávon könnyen elősegíthetik a kellemetlen hátfájást. Mi most öt ilyet hoztunk, amikkel ideje leszámolnod, hogy egészségesek maradjanak a csontjaid.

1. Foglalkozási faktor

Komoly tévhit, hogy hátfájdalom csakis a fizikai munkát végzőket fenyegetheti. Aki nem emel súlyokat és nincs egész nap mozgásban,bizony, az is lehet veszélyeztetett. A fodrászok, kozmetikusok, irodai dolgozók, varrónők – hogy csak néhány szakmát említsünk – mindannyian ki vannak téve a gerincfájdalmak veszélyeinek. Általában ők azok, akik nem mindig helyes testtartás közepette végzik munkájukat, hiszen sokszor görnyedten kell kezelni vendégüket, vagy gépelniük a laptopon.

Amennyiben hasonló munkát végzel, ügyelj arra, hogy egyenes derékkal dolgozz – és ha székben ülsz, akkor az is megfelelően legyen beállítva -, évek múltán ugyanis maximálisan kifizetődik ez a hozzáállás.

2. A veszélyes otthoni feladatok

Mosogatni, porszívózni, fogat mosni mindenki rendszeresen szokott. Mindennapos tevékenységek ezek, életünk részei. Éppen ezért nagyon fontos az, hogy ezeket a pár perces teendőket helyes testtartással végezzük.

Ha jobban belegondolsz, biztosan te is fel tudod eleveníteni magadban az utolsó fogmosásod, miközben nagy eséllyel ferde háttal támasztottad a mosdókagylót.

Sajnos mindannyian hajlamosak vagyunk arra, hogy ezen tevékenységek közben elhagyjuk testünket és ne figyeljünk helyes tartásunkra. Hidd el, hogy a gerinced is meg fogja hálálni, ha a jövőben jobban ügyelsz arra, hogy az említett feladatokat egyenes háttal végezd.

3. A kényelmetlen lábbelik

Mielőtt elindulsz valahova, kétszer is gondold át, hogy milyen cipőt húzol a lábaidra! Gondolj csak bele: életed végéig ez a két láb kell, hogy szállítson. Ehhez elkerülhetetlen, hogy megfelelő cipőt hordj, ami nem mellesleg kényelmes is. Sajnos a divattrendek sokszor megkövetelik a magassarkú cipőt a hölgyeknél, pedig ez nem feltétlenül a legjobb választás a csontjaid egészsége szempontjából.

Fontos szem előtt tartani, hogy naponta maximum két órán keresztül viselj magassarkú cipőt, különben a tested hamar jelezni fogja a nemtetszését.

4. Nem megfelelő matrac

Az éjszakát nem elég átaludni, kényelmesen is kell feküdni. Ha a matracod túl puha, vagy éppen rendkívül kemény, ideje, hogy lecseréld, hiszen nagyon könnyen okozhat derékfájást. Ha teheted, válassz közepesen rugalmas matracot, ami nemcsak a kényelmes testhelyzetedet segíti elő, hanem a pihentető alvást is. Nem utolsó sorban pedig hosszútávon is elkerül majd a hátfájás.

5. Az egyoldalas, nagy táskák

A gerincferdülés egyik kiváltó oka lehet, ha féloldalasan cipekedünk. Ebben az esetben a nők szintén veszélyeztetettek az általuk kifejezetten közkedvelt táskák okán. A vállon lógó táska nagyon nagy ellensége tud lenni a gerincoszlopodnak, főleg akkor, ha még jól meg is van pakolva. Szerencsére a legújabb trendek bevezették a hátitáskát divatosabb formában is, így érdemesebb ezek közül válogatni a hagyományos válltáskák helyett.

Képek: Thinkstock

Forrás: Bright Side