Jó hír komótos embereknek: nem érdemes túl sokat edzeni

A túl sok edzéssel lehet, hogy többet ártasz magadnak, mintha nem is mozognál.

Mindenhol azt hallani, olvasni, hogy a rendszeres mozgás fontos. Ez így igaz, de adni kell pihenési időt a szervezetnek, mivel nélküle többet árthat, mint használ a sport. Egy átlagos felnőttnek heti 2 és fél óra intenzív vagy 5 óra mérsékelt testmozgás javasolt. Ennél több káros lehet, például azok a futók, akik heti három alkalomnál többször futnak intenzív, gyors tempóban, ugyanolyan korán halnak meg, mint akik egyáltalán nem mozognak.  Az extrém hosszú maratonok pedig képesek annyira megváltoztatni a szív működését, hogy az hosszútávon szívritmuszavarhoz vezethet.

Fotó: Pixabay

Azoknál a nőknél, akik legalább heti egy alkalommal mozognak, csökken a szívroham és stoke kockázata, míg akik minden nap intenzív testmozgást végeznek, azoknál növekszik ezek kialakulásának kockázata.

A túl sok edzés miatt kialakulhatnak étkezési rendellenességek, csontritkulás, ráadásul az immunrendszert is gyengíti. Egy intenzív edzés után 72 órán belül hajlamosabbak vagyunk a légúti fertőzéseket elkapni. A kutatók arra is rájöttek, hogy a túlzott mozgás függőséget is képes kialakítani, egy edzés kihagyása elvonási tüneteket okozhat, így az ebben szenvedők annak hatására sem tudják abbahagyni a napi szintű testmozgást, hogy az egyre több kellemetlen tünetet, betegséget okoz nekik. Ebben az esetben érdemes mindenképp szakemberhez fordulni.

Forrás: life