Előre félsz a kánikulától? 5 tipp, amivel idősebb korban is megelőzhető, hogy kikészítsen a hőség

Avagy készülj fel előre, hogy szebb legyen ez a nyarad, mint az előzőek.

Mindannyian mások vagyunk, vannak, akik a hideget viselik nehezebben, mások pedig a 30-35 Celsius fok feletti hőségtől vannak oda. Az idősebbek szervezetét jobban megviseli a kánikula, a krónikus betegségek tünetei felerősödhetnek ilyenkor. 5 tipp, hogy hogyan előzd meg, hogy nagyon megviseljen a kánikula.

Mozogj hetente többször!

A mozgás hihetetlen jó hatással van a szervezetre. Megedzi az immunrendszert és a keringési rendszert, így a nyári kánikulák és a nagy hőingadozás kevésbé visel meg. Nem kell feltétlen nagy dologra gondolni, ha heti 4-5 alkalommal gyorsabb tempbóban gyalogolsz, vagy lemész úszni a medencébe, már sokat tettél magadért!

Add le a felesleget!

A túlsúly nagymértékben megterheli a szervezetet, ha 10 kiló vagy annál is több felesleget cipelünk magunkon, akkor kevésbé működik jól a szervezetünk. hogy könnyebben viseld el a kánikulát, add le a túlsúlyod!

Vitamindús táplálkozás

Fogyassz sok nyers zöldséget és gyümülcsöt, ezekkel feltöltheted vitamin és ásványi anyag raktáraidat, így szervezeted jobban tud működni, és a kánikulai napokat is könnyebben viseled majd el.

Készítsd fel az otthonod!

A fenti tippek abban segítenek, hogy a szervezeted jobban elviselje a nagy meleget. Ám még az egészségeseknek is megterhelő lehet a kánikula, ezért fontos, hogy ne csak magad, de a lakásod is felkészítsd. Szereltess fel például redőnyöket, amik részben megvédenek a napsugarak hevétől, és kevésbé melegszik fel a lakás, vagy szereltess be egy klímát még idejében.