5 tipp, amivel nyárra még összejöhet a bikinialak

Mi a harmadikat tudjuk gond nélkül, bármikor betartani ;).

Még időben vagy, hogy változtass hizlaló szokásaidon, és elérd nyárra a bikinialakot – ha csak 5-10 kg választ el tőle. Ha ennél kicsit több felesleg van rajtad, akkor se csüggedj, az 5 tippet megfogadva te is sokkal jobban fogod érezni magad a bikinidben.

Fotó: pixabay

Az edzés mellett az étkezésre is figyelj!

A nyár közelségét megérezve nekiállsz keményen edzeni, de az étkezéseden nem változtatsz. Ez nagy hiba, hiszem az álomalak elérése kb. 70-80% a táplálkozáson múlik, az edzés jelentősége a testszobrászatban a maradék 20-30%. Egészségesebb, tápanyagban dús, de kalóriában csökkentett étrended nem csak a fogyást indítja meg, de jobb közérzeted is lesz, és így az edzés is hatékonyabban fog menni.

Soha ne hagyj ki étkezést!

Az anyagcsere begyorsításához napi ötszöri étkezésre van szükség, lehetőleg ugyanazon időpontokban. Így megszokja a szervezet, hogy folyamatosan számíthat a táplálékra, nem kezd eszeveszett módon raktározni, hanem szépen lebontja a felesleget.

Nyugodtan egyél este 6 után is!

Nincsen probléma az esti étkezéssel sem, hacsak nem egy nagy adag fagyival kíséred le. Sőt, ha munka után, késő délután vagy este edzel, kifejezetten szükséged van valamilyen fehérjében gazdag táplálékra. Hiszen, ha edzés után nem pótlod az izmok működéséhez szükséges fehérjét, akkor az izmaidból fogsz fogyni a zsírréteg helyett. Az a lényeg, hogy lefekvés előtt kb. 2-3 órával lehetőleg ne egyél.

Használj sok fűszert!

A diétás étrend egyhangúságát megtörheted, ha bátran fűszerezed ételeid. Arra azonban ügyelj, hogy ne kész fűszerkeverékeket használj, mivel ezek többsége cukrot és egyéb ízfokozókat tartalmaz, melynek hatására többet eszel meg az ételből. A sót is lehetőleg iktasd ki, amennyire lehet, hiszen a túlzott sófogyasztás hatására a tested vizet tart vissza.

Néha azért engedj a csábításnak!

Nyugodtan megehetsz olykor egy kocka csokit, vagy egy szelet sütit. Nem ezen fog múlni a diétád sikere. Ezért ne legyen bűntudatod, és ne hagyd abba a diétád, arra gondolva, hogy már úgy is mindegy. Hozzákötheted bizonyos eredmények eléréséhez is a „bűnözést”, és akkor az motivál, hogy még jobban figyelj a diétádra, illetve a tudat is megnyugtat, hogy nem kell örökre elbúcsúznod az édes örömöktől.

Forrás: eletforma