Újabb 5 súlyos tévhit a testedzésről

A futás például egyáltalán nem terheli meg a térdet.

Előző cikkünkben részleteztük, hogy néhány tévhit, milyen káros hatással lehet a szervezetedre. Érdekes példákat olvashattál és máris itt az újabb 5 félrevezető mítosz, amit ki kell hagynod, ha egészséges edzéstervet szeretnél összeállítani.

Tévhit: park helyett futópad

Komoly divattá vált edzőterembe járni a hasonlóan kigyúrt testű sorstársaink közé. Ha eddig azt hitted, hogy teljesen mindegy, hogy a szabadban, vagy zárt térben futsz, akkor tévedtél. Amennyiben futópadon végzed a mozgást, máris kiesik az egyenletből a szembe szél, ami sokkal jobban megdolgoztatja az izmaidat, sőt, 10 százalékkal több kalóriát segít elégetni. Ezért, és nem utolsó sorban a friss levegő és a nap jótékony hatásai miatt is sokkal inkább megéri a szabadban mozogni, mint a négy fal között.

Tévhit: mozgás után jó az étvágy

Ha egy kiadós edzés után otthon legszívesebben felfalnád a hűtőt, akkor valamit nem jól csináltál. A mozgás hatására ugyanis lelassul az éhségért felelős hormon, a ghrelin termelése, ezért inkább telítettségérzetet tapasztalhat az ember. Ez pedig a leptinnek, azaz a jóllakottságérzést kiváltó hormonnak köszönhető, ami futás kettőzött erővel szabadul fel a szervezetben.

Tévhit: zabpehely helyett müzliszelet

Szintén nagyon elterjedt az egészséges táplálkozás legújabb zászlóshajója, a müzliszelet. Közkedveltségének oka pofon egyszerű: egészséges, rögtön fogyasztható és még finom is. Ellenben a zabpehely, aminek elkészítéséhez percekre van szükség, sok esetben pedig nem is annyira ízletes, mint formába öntött társa. Azt viszont le kell szögezni, hogy a zabpehely sokkal jobb választás lehet a fogyókúrázók és az edzést folytatók körében. Kalóriatartalma ugyanis fedezi csaknem egy napi szükségletünket, ráadásul órákra eltelít, így a kínzó éhségtől sem kell tartanod.

Tévhit: ha kalcium, akkor tejtermék!

Amikor kalciumról van szó, legtöbbünknek egyből a tejtermékek ugranak be, pedig nem feltétlenül igaz az a mítosz, hogy a tejtermékek tartalmazzák legnagyobb arányban ezt az ásványi anyagot. A megfelelő kalciumbevitel érdekében nyugodtan helyettesítheted a tejet más élelmiszerekkel is. Erre alkalmas lehet például a brokkoli, a szezámmag, vagy éppen a spenót, ami még egészségesebb is, mint sok tejalapú tápanyag.

Tévhit: a futás kikészíti a térdet

Ennek a mítosznak bizony semmi alapja nincsen. A legfrissebb tanulmányok és kutatások szerint a rendszeres futás nem okoz maradandó károkat a térdben, sőt, erősebbé és ellenállóbbá teszi azt. Amennyiben megfelelő cipőben és talajon végzed a mozgást, hosszútávon sem sínyli meg a térded, tested karbantartást.

Képek: Thinkstock

Forrás: Bright Side