Belefér-e az édesburgonya, ha épp ledobnád a felesleges kilókat?

Édesnek édes, de vajon ezért le kell-e mondanod róla, ha az úszógumik leadása a célod?

Az édesburgonya nagyon jó alternatívája a hagyományos burgonyának. Készíthető belőle ugyanúgy chips, sültkrumpli, püré, tócsni…stb. És azt tudtad, hogy valójában nem is burgonya, hanem a szulákfélék családjába tartozik? Keményítőtartalma mellett számos vitamin és ásványi anyag található benne.

Fotó: Pixabay

Egy közepes méretűben 103 kalória, egy nagyobb méretűben 162 kalória van. Ez nem is sok, főleg, ha kerülöd az olajban tocsogó elkészítési módokat. A többi zöldséghez képest magasabb a fehérjetartalma, a glikémiás indexe pedig alacsony. Rendszeres fogyasztása csökkenti az elhízás, a cukorbetegség, májbetegség, szív- és érrendszeri betegségek, rák és a korai halálozás kockázatát. Tehát nyugodtan beépítheted diétádba, és az egészséges életmód egyik alapköve lehet.

Egy közepes darab, azon kívül, hogy körülbelül 103 kalóriát tartalmaz, a következő tápanyagtartalommal bír: 24 gramm szénhidrát, 0 gramm zsír, 2 gramm fehérje és 4 gramm rost. Emellett fedezi a napi ajánlott vitamin és ásványi anyag szükségletet egy részét is, az A-vitamin 157%-át, a B6 vitamin 25%-át, C-vitamin 40%-át, kálium 12%-át és a mangán 28%-át.

Diétában fogyasztása esetén arra figyelj, hogy ne zsírosan készítsd el. Tejföl helyett használj joghurtot, párosítsd telítetlen zsírsavakkal és sovány húsokkal. Édeskés íze miatt fűszerezni sem szükséges, de ha szeretnéd, próbáld ki a kurkumát, gyömbért vagy akár a fahéjat is hozzá.

Forrás: wellnesscafe