Fáj a térded, a hátad, vagy más ízületed? Akkor hagyd el ezeket az ételeket!

Bizony, van egy csomó tápanyag, ami felerősíti az ízületi gyulladásokat – például a paradicsom is ilyen.

Talán elképedve olvasod most ezt, de sajnos vannak olyan tápanyagok – köztük olyanok, amelyek alapjában véve egészségesek – , amelyeket ízületi fájdalmak esetén nem javasolt túl sokat fogyasztanod. Ilyen például a:

Paradicsom

Annak ellenére, hogy számtalan fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, állítólag növeli a húgysav mennyiségét a vérben, ami pedig az ízületi gyulladás egyik fő kiváltó oka.

Omega-6 zsírsav

Például a kukoricában, a napraforgóolajban, a szójában és a szójaolajban is megtalálható ez a kevésbé emlegetett zsírsav, amire nagyon is szüksége van a testednek, de ha túl sok kerül belőle a szervezetedbe, az felerősítheti az ízületi gyulladásokat.

Cukros üdítők

Eleve egészségtelenek, ezt tudjuk, de ha fájdogál valamid, akkor pláne hagyd ki őket. Az üdítők megnövelik a citokinek mennyiségét a szervezetedben, amelyek egészséges mértékben éppen a gyulladás krónikussá válása ellen dolgoznak, ha azonban eleve van egy krónikus ízületi gyulladásod, akkor a fehérvérsejtjeid a normálisnál lényegesen több gyulladást előidéző citokint termelnek, tehát a fájdalom egyre rosszabb és rosszabb lesz.

Ízületi fájdalmak esetén természetesen sok mindent kell még figyelni: azt is meg kell vizsgálnod, nem híztál-e, vagy helyes-e a testtartásod munka közben. De ha a fenti élelmiszerekkel szakítasz egy időre, lehet, hogy máris enyhülnek vagy megszűnnek a fájdalmaid.

Forrás: femina.hu