5 tévhit a tested edzéséről a reggeli tornától a keresztrejtvény-fejtésig

Nem biztos, hogy minden igaz, amit a tested frissen tartásáról hallasz.

Ha azt fontolgatod, hogy elkezdesz edzeni tested karbantartása érdekében, előbb mindenképpen tájékozódj, hogy mi jó és mi lehet káros az egészséged szempontjából. A legjobb, amit tehetsz, hogy szakemberhez fordulsz, aki összeállít számodra egy megfelelő edzéstervet, amit nyugodt szívvel követhetsz. Az innen-onnan összeszedett tanácsok sokkal károsabbak is tudnak lenni, mint gondolnád. Mi most 5 tévhitet mutatunk, ezeket érdemes kerülni.

Tévhit: a reggeli edzés a leghatékonyabb

Ezt korántsem lehet így kimondani. Pedig nagyon sokszor halljuk, hogy a reggeli edzéstől lesz igazán fitt az ember. Ez ügyben végzett tanulmányok szerint a reggeli edzés semmiben sem különbözik az estitől.

A legfontosabb, hogy akkor kezdj neki a mozgásnak, amikor erre a tested is készen áll.

Ha ez este van, akkor este. Ébredés után nem feltétlenül működnek olyan hatékonyan az izmaid, mint a délutáni, vagy esti órákban.

Tévhit: néhány hét kihagyás után is formában maradsz

Senki ne gondolja, hogy akár egy hét pihenő is belefér az edzéstervbe, hiszen ez sajnos nem igaz. Az izomzat pillanatok alatt eshet vissza arra szintre, amiről indult. Pontosan ezért a hőn áhított eredmények elérése után is folyamatosan szinten kell tartani testedet, mert ha elkényelmesedsz, hamarosan kezdhetsz mindent elölről.

Tévhit: az agyat a rejtvények tartják karban igazán

A mentális tréningek épp olyan fontosak, mint a fizikálisak. Az azonban nem feltétlenül igaz, hogy agyunkat kizárólag keresztrejtvényekkel vagy logikai játékokkal tudjuk karban tartani.

Sokan nem tudják, de a fizikai edzés agyunkra is kellőképpen jó hatással van.

Ezek a mozgásformák ugyanis serkentik a véráramlást, helyreállítják a memóriát és a hangulatot is jelentősen javítják.

Tévhit: a maratonnál nincs hatékonyabb

Sokan abban a téveszmében vannak, hogy a hosszútávú edzésnél nincs hatékonyabb módszer. Ez szintén nem teljesen igaz, mert azok, akik a rövidtávú mozgásokat választják, ugyanolyan eredményeket érhetnek el, mint a maratont lefutó társaik. A szívük ugyanúgy fog alkalmazkodni az adott tréninghez, sőt egy-egy rövidebb kocogás még egészségesebb is lehet a test számára.

Tévhit: az energia- és sportitalok sokkal jobban hidratálnak

Téves! A sportitalok és egyéb hasonló üdítők nem mások, mint cukros vizek. A szakértők egyértelműen azt tanácsolják, hogy futáshoz és más edzéshez is inkább válasszuk a tiszta vizet, mint a színes löttyöket. A megfelelő energiabevitelről pedig táplálkozásunkkal gondoskodjunk!

Amennyiben például éppen futni készülsz, mindenképpen tartsd szem előtt az imént olvasottakat, hiszen ezen tévhitek elkerülésével legalább annyit tehetsz egészségedért, mint egy kiadós kocogással.

Képek: Thinkstock

Forrás: Bright Side