6 életmentő finomság az olajos magvak közül, amikkel csökkentheted a halálozási kockázatokat

Bátran nassolj az magvak e 6 fajtájából, sokkal egészségesebb leszel tőlük.

A Harvard kutatása szerint ugyanis, akik naponta fogyasztanak magvakat vagy csonthéjasokat, azoknál 20%-kal csökken a halálozási kockázat, mivel jó hatással vannak a keringési rendszerre és az anyagcserére is.

Mogyoró

Az egyik legjobb módja annak, hogy rendbetedd a szervezeted. Egy izlandi kutatás szerint, ha napi két evőkanálnyi mogyorót eszel, akkor számottevően javulni fog az egész étrended minősége. Kevesebb telített zsírsavhoz jut így a szervezeted, ellenben az esszenciális, jó hatású zsírok mennyisége nőni fog. Ezek mind csak pozitív hatással lesznek rád.

Dió

Fotó: Pixabay

A legjobb barátja a szívednek. Általánosságban is elmondható a csonthéjasokról, hogy jót tesznek neki, de a dióra különösen igaz ez. Gyulladáscsökkentő hatású és a rossz koleszterin szintet is csökkenti a fogyasztása. A benne található antioxidánsok segítik megkötni azokat a lipoproteineket, amelyek felelősek az érfalak lerakódásaiért.

Mandula

A fogyókúrában nagy segítség, hiszen segít csillapítani az éhségérzetet. Akik az étrendjükbe bevezetik a rendszeres mandulafogyasztást, azok 62%-kal több súlytól és 56%-kal több testzsírtól szabadulnak meg, mint azok, akik a nassolás eme formáját teljesen kihagyják a fogyókúrájuk során. Fehérjetartalmának köszönhetően könnyebben eltelítődsz. Már napi 45 gramm fogyasztása hozzájárulhat az éhségérzet csökkentéséhez. sokkal többet viszont ne egyél belőle, mert 10 dekában mintegy 600 kalória van.

Pisztácia

Gazdag rezveratrolban, ami a vörösborban is megtalálható antioxidáns. Serkenti az agy vérkeringését és a kognitív funkciókat is képes fokozni. Az olaja gyulladáscsökkentő hatású, sőt, egy kutatás szerint az agysérülések ellen is véd.

Kesudió

A csontjaid épségéért nem csak a kalcium, hanem a magnézium is felel. A kesudióban pedig mindkét ásványi anyag megtalálható. Napi egy maréknyi elfogyasztása a napi minimum magnéziumbevitel ötszörösét fedezi, egy kis kalciummal karöltve.

Pekándió

Rendkivűl gazdag egészségvédő antioxidánsokban, így rendszeres fogyasztása véd a betegségek ellen. Fenoltartalma vetekszik az áfonyáéval és a szilváéval. Fogyasztása akár 30%-kal csökkentheti a halálozás veszélyét.

Forrás: Bien