Újabb 4 étel, amiről tévesen hisszük, hogy egészségtelen

Persze kiegyensúlyozottan, de nyugodtan fogyaszthatod őket, mert nagyon is jót tesznek neked.

Ha még nem olvastad a cikkünket, ami arról szól, miért is egészséges a popcorn, a tojás vagy a zsíros tej, akkor feltétlenül pótold ezt – közben pedig itt van négy újabb élelmiszer, amiről tévesen hisszük, hogy kerülnünk kell.

Fehér rizs

Mindenütt azt hallani, hogy a fehér rizst barna rizzsel, zabpehellyel vagy hajdinával helyettesítsük – amivel persze biztosan nem nyúlsz mellé, de ha időnként a fehér rizst kívánod meg, akkor bátran fogyaszd! A fehér rizs ugyanis elnyeli a toxikus anyagokat a szervezetedben, szóval például gyomorrontás esetén egy kis sós vízben megfőzött fehér rizs kifejezetten jót tehet. A krónikus emésztési problémákat is megelőzi, kevesebb benne az arzén, mint a barna rizsben, glutént pedig egyáltalán nem tartalmaz, ami sokaknak fontos információ lehet.

Pizza

Természetesen nem mindegy, hogy milyen pizzát eszel: ha zsírban tocsog és 5 centi vastag a fehér lisztből készült tésztája, akkor valóban nem az egészség záloga. De például ha zabliszt és teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt keverékéből készítesz pizzatésztát (hidd el, finom lesz!), és zsiradék nélkül, jó minőségű sonkával, tonhallal, na és persze zöldségekkel felpakolva sütöd meg, akkor igazi fehérje-és vitaminforrás lesz belőle.

Csoki

Ebből sem mindegy, hogy milyet eszel: minél magasabb a kakaótartalma, annál jobb. A legalább 70 százalékos csoki az érfalaidat teszi rugalmasabbá, ezáltal segít a szív-és érrendszeri betegségek, a stroke, és a magas koleszterinszint csökkentésében is, emellett az agyadat is segít aktívabban tartani. Naponta néhány kocka belőle kifejezetten jót tesz.

Tészta

Imádod az olasz konyhát? Nem kell kizárnod a tésztaételeket az étrendedből! Egy vizsgálat kimutatta, hogy e szénhidráttartalommal vádolt étel heti egyszeri fogyasztói éppenséggel még fogyni is könnyebben fogynak. A tésztának ugyanis nagyon alacsony a glikémiás indexe, emellett laktató, vagyis egy tésztás ebéd után kevésbé nyúltak a kísérleti alanyok a desszertért vagy a délutáni nasiért, és vacsorára is kevesebbet ettek.

De ha mindezek mellett érdekel, milyen alakbarát köretekkel helyettesíthetnéd a rizst, a tésztát vagy a krumplit, akkor mindenképp nézd meg ezt a hat pofonegyszerű receptet!

Forrás: Bright Side

Képek: Pixabay