5 jel, ami arra utal, hogy túl sok cukrot eszel

Édes élet, sok-sok cukorral – nincs is jobb, ugye?

De egyre többet fáj a fejed és egyre több pattanásod lesz, pedig már bőven elhagytad a serdülőkort. Ezek mind arra utalnak, hogy valószínűleg túl sok cukrot fogyasztasz. Ha az alábbi 5 tünetből legalább kettő fennáll, akkor érdemes lenne elgondolkodnod, hogy csökkentsd az édességadagod. 5 jel, ami arra utal, hogy túl sok cukrot eszel:

Fotó: Pixabay

Folyton csak valami nyalánkságon jár az eszed

Minél több cukros ételt eszel, annál jobban kívánod. A cukorfüggőség áldozata lettél. Amikor édeset eszel, a vércukorszinted az egekbe repül, felpörögsz, de pár óra elmúltával hirtelen leesik. Ekkor fáradtnak és levertnek érzed magad és azt hiszed, hogy a cukor segít. Látszólag igen, újra felpörögsz tőle, de közben folytatódik az ördögi kör. Ezzel sajnos a cukorbetegség kialakulásának kockázata erősödik. A szervezet számára az a legideálisabb, ha folyamatosan nagyjából egy szinten van a cukorszint a vérben. Éhség esetén inkább igyál meg egy finom (lehetőleg nem cukrozott) teát, limonádét vagy egy vitaminos pezsgőtablettás italt.

Mindent túlcukrozol

Már az édesszájú kollégáid is elhűlve nézik, hogy a kávédba 5-6 kanál cukrot teszel? Egyik sütemény sem elég édes neked? Ezek annak a jelei, hogy túl sok cukrot fogyasztasz és felborult az egyensúly az ízérzékelésedben is. Ezzel pedig még jobban növeled a cukorbetegség esélyét. Fokozatosan kezdj el a megszokottnál mindig egy kicsivel kevesebb cukrot adagolni, lassacskán elérheted így, hogy a kevesebb cukorral vagy akár cukor nélkül is élvezheted az ízeket.

Felszedtél pár kilót

Fotó: Pixabay

Évek óta tartottad a súlyod, most azonban felszedtél jó pár kilót. Gondold át, hogy mi változott! Kevesebbet mozogsz, többet eszel? Általában a megnövekedett édességfogyasztás áll a háttérben. Lehet, fel sem tűnik, hogy mennyi nasit bekapsz a nap folyamán, mert folyamatos rohanásban vagy. Segít a jobb felmérésben, ha feljegyzed magadnak, épp mit ettél aznap. Meglepő eredményre juthatsz! A megoldás az, ha csökkented a napi édességmennyiséged. Az elején nehéz lesz, de kellő határozottsággal és következetességgel sikerülni fog.

Gyakori kedélyingadozások

Egyszer majd kicsattansz a jókedvedtől, a következő pillanatban pedig teljes letargiába esel? Ez a jelenség is gyakran a magas cukorfogyasztásnak köszönhető. Tanulmányok is bizonyítják, hogy a túl sok cukor bevitele növeli a depresszió kialakulásának veszélyét is. A helyzetet javíthatod ilyenkor egy szem szőlőcukor elfogyasztásával, de ez csak sürgősségi kezelés. Utána formáld át az egész étrended, táplálkozz egészségesebben, és lehetőleg minél többször egyél kisebb adagokban a napi 2-3 nagy falás helyett. Így folyamatosan egy szinten tarthatod a vércukorszinted és a kedélyállapotod sem fog úgy ingadozni.

Pattanások

Egyre több pattanásod van, hiába használsz mindenféle csodakészítményt ellenük? Az aknés, rosaceás, pattanásos bőr kialakulásában is jelentős szerepe van a túlzott cukorbevitelnek. Felborul az inzulintermelésed, és a hormonháztartásod. A jó hír az, ha leállsz az édességekről és egészségesebb ételeket kezdesz enni, akkor pár nap alatt enyhülni fognak, vagy teljesen eltűnnek a pattanások. Vigyél be minél több vitamint és ásványi anyagot, hogy ezek hiánya se okozzon édesség utáni sóvárgást.

Forrás: wellnesscafe