4 furcsa módszer a koleszterinszint csökkentésére

A koleszterin örökös probléma, hol magas, hol alacsony, de leginkább a magas értékekkel van a gond.

Néha egészen érthetetlen okokból a zsírt zsírral evőnek alacsonyabb a koleszterinszintjük, mint egy egészségesebben, zsírszegényen étkezőnek. Az is lehet, hogy épp a túl alacsony zsírfogyasztás váltja ki a magasabb értékeket? Ha szeretnéd csökkenteni a koleszterinszinted, próbáld ki ezt a 4 módszert, lehet éppen neked ezek közül válik be valamelyik:

Mogyorófélék

Ausztrál kutatók megállapították, hogy ha a napi kalóriabevitel 15%-át kicseréljük például makadámdióra vagy 67 gramm mogyorófélét fogyasztunk, akkor 8%-kal nő a HDL, azaz a jó koleszterint szint értéke.
Ráadásul, ha kakaóba forgatva vagy csokival együtt fogyasztjuk, akkor az ezekben található polifenolok serkenti a szervezet HDL termelő képességét.

Zabkorpás keksz

Egy másik tanulmány szerint azoknál, akik napi szinten fogyasztottak zabkorpás kekszet, 20%-kal csökkent az LDL értéke, azaz a rossz koleszterint szint a szervezetükben.

Fotó: Freepik

Vegetáriánus üzemmód

Tornotói kutatók azt figyelték meg, hogy azok, akik napi szinten bevezettek több vegetáriánus fogást, például teljes kiőrlésű pékárut, babot és zöldségeket ettek, azoknál egy hónap alatt 30%-kal csökkent a rossz koleszterint szinjte.

Megnövelt kalciumbevitel

Egy amerikai kutatás szerint, akik napi 1000mg kalciumot fogyasztottak, azoknak 7%-kal nőtt a jó koleszterin szintje a vérükben. Ha valamilyen kalcium tartalmú készítményt keresel, akkor érdemes inkább olyan étrendkiegészítőt választani, ami kalcium-citrátot tartalamaz, illetve van benne 400 nemzetközi egységnyi D-vitamin is.

Forrás: wellnesscafe