9 nagyon meglepő tévhit az ételekről, amiket rendszeresen eszünk

Egy szelet pizza például sokkal jobb választás reggelire, mint egy tál gabonapehely, de a citromban is több a cukor, mint az eperben.

Te is utálsz matricával teleragasztgatott almát venni? Óvakodsz a pizzától, mert az egészségtelen és tele van szénhidráttal? Kerülőd a fűszeres ételeket, hiszen azok nem tesznek jót?

Nos, hadd áruljuk el, hogy szakértői megállapítások alapján a fenti három vélekedés óriási tévhiteken alapul, és tudunk még továbbiakat is mondani.

1. A gyümölcsökre ragasztott matricák ehetőek.

Ettől függetlenül minden dietetikus azt javasolja, hogy szedd le őket és mosd meg a gyümölcsöt fogyasztás előtt, de alapvetően a matrica és a rajta lévő ragasztóanyag is szigorúan ellenőrzött, emberi fogyasztásra alkalmas összetételű.

2. A fűszeres ételektől hosszabb lesz a várható élettartamod.

Na persze nem azoktól, amiktől a gyomrod is fáj. De a harvardi egyetem tanulmánya megállapította, hogy naponta egy fűszeres étel elfogyasztása átlagosan 14 százalékkal csökkenti a halálozási kockázatot. Más vizsgálatok azt is megállapították, hogy a fűszerekben lévő vegyületek csökkentik a gyulladásokat és a koleszterinszintet is.

3. A hűtőben tárolt paradicsom sokat veszít az ízéből.

Ha 12 fok alatti hőmérsékletben csücsülnek, a paradicsomok veszíteni kezdenek az aromájukból, pusztulni kezdenek ugyanis az ízüket meghatározó sejtek.

4. A citromban több a cukor, mint az eperben.

Előbbi 70, míg utóbbi csak 40 százalékban tartalmaz cukrot. Komolyan!

5. A tartós nem azért tartós, mert telenyomták tartósítószerekkel.

Hanem egy speciális hőkezelő technika miatt, amely során felmelegítik, majd hirtelen lehűtik, ezáltal kiölik belőle a káros baktériumokat anélkül, hogy a vitamintartalma elveszne. Szóval nem kell ódzkodnod a tartós tejtől sem.

6. A mikrózással tudod legjobban megóvni az ételeid tápértékét.

Ez is hihetetlennek tűnhet, de igaz: ne a tűzhelyen, hanem a mikróban melegítsd újra, lehetőleg minél rövidebb idő alatt, egy kis folyadék hozzáadásával. És semmiképp se műanyag edényben, akkor sem, ha az edényre ráírták, hogy mikrózható.

7. A pritaminpaprikában több a C-vitamin, mint a citrusokban.

Egy közepes méretű pritaminpaprika nagyjából másfélszer annyit tartalmaz a vitaminból, mint egy közepes méretű narancs.

8. Jobban teszed, ha reggelire egy szelet pizzát eszel egy tál gabonapehely helyett.

Több a tápértéke, több benne a fehérje, kevesebb benne a cukor, és frissebbek a rajta lévő összetevők.

9. A túl sok szerecsendiótól hallucinálni kezdhetsz.

Ez talán inkább csak plusz érdekesség, de ha valami furcsa okból túl sok szerecsendió kerülne a szervezetedbe, az émelygést, szédülést és akár hallucinációt is okozna.

Forrás: Bright Side

Képek: Thinkstock, Pixabay