6 durván hizlaló ital- Jobb, ha vigyázol velük

Hiába imádod ezek közül valamelyiket, vagy akár mindegyiket, ha épp a kilóid számát akarod csökkenteni, akkor le kell mondanod róluk. Az alábbi italok magas kalóriatartalmuk miatt minden addigi erőfeszítésedet tönkretehetik.

Fotó: Pixabay

Kávés italok
Bár a koffein felpörgeti az anyagcseréd és ezáltal segítség lehet a diétában, ha nem feketén iszod, akkor ez mit sem ér. A tej, a tejszín, a cukor mind-mind ront a helyzeten. Tudtad, hogy egy kávézóban általában éppen annyi kalóriát termelnek be az emberek, mint egy habos cukrászdában? Ha a diétád alatt sütit sem ennél, akkor kávéból se a kalóriadús verziót fogyaszd ilyenkor.
Sovány tej
Bármilyen meglepő, de mégis igaz. Bár egy pohár 1,5%-os tej kevesebb kalóriát tartalmaz, mint zsírosabb társai, de éppen az alacsonyabb zsírtartalma miatt sokkal többet tudsz elfogyasztani belőle. Így észrevétlenül rakodnak rád a felesleges centik, pedig csak sovány tejet iszol. Szóval a napi limit legyen belőle legfeljebb 2 deci!
Ice tea
Kellemesen hűsítő finomságra vágysz? Amíg saját magad készíted el cukormentes verzióban, akkor semmi gond. De ha egy bisztróban vagy étteremben rendeled, számíthatsz rá, hogy maga lesz a megtestesült cukorbomba.
Gyümölcslé
A készen vett gyümölcslevek legnagyobb része cukor, színezék és van bennük egy kis gyümölcslésűrítmény. Nem is igazi gyümölcs. Készítsd el inkább saját magadnak, sokkal jobban jársz, de ebből is csak mértékkel, napi legfeljebb 2-3 decit fogyassz!
Smoothie
Nincs is annál egészségesebb, mint meginni egy hatalmas adag frissen elkészített gyümölcsturmixot. Van egy rossz hírem. Itt is nagyon is számít a mérték. Egy diétában úgyis sokszor korlátozott a gyümölcsfogyasztás vagy egyenesen tiltott, a magas cukortartalom miatt. Csak gondolj bele, alapvetően sem ülsz le, és eszel meg egy kiló gyümölcsöt, akkor miért hajtanád le egy szuszra. Néhanapján belefér, de ne igyál belőle minden nap.

Energiaital
Tudtad, hogy nem a koffeintartalma miatt energiaital az energiaital? Hát akkor mégis mitől? A magas koncentrációjú cukortól. Egy akkora adag cukorlöket, ami egy energiaitalban megtalálható, nem csak energiát ad, de jó pár észrevétlenül felcsúszó felesleges kilót is.
Forrás: wellnesscafe