5 apró szokás, amivel észrevétlenül több testmozgást csempészel bele a mindennapjaidba

Azt már ezerszer hallhattad, hogy válaszd a lépcsőt a lift helyett – ennél jobbakat mondunk.

Teljesen megértjük, ha nem tudod hirtelenjében beleszervezni az életedbe a heti háromszori intenzív mozgást. Bármilyen oka is legyen ennek.

De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükséged neked is a testmozgásra, és ne tudnád mégis megoldani!

Ha az alábbi 5 apróságot mindig betartod, meg fogsz lepődni, mennyivel jobban érzed magad, és mennyire sokra tud menni a sok kicsi!

1. Használd a bevásárlókosarat a bevásárlókocsi helyett!

Természetesen csak akkor, ha nincsenek ízületi-vagy súlyos tartásproblémáid. Ha sok a termék, amit venni akarsz, akkor markolj fel mindjárt két kosarat, és egyenlő súlyelosztásban szállítsd őket, amíg a kasszához érsz.

2. Reggelente nyújtózkodj egy kiadósat!

Ne csak a karjaidat: a hátadat, a nyakadat, a törzsedet és a lábaidat is nyújtóztasd át! Valósággal beindítja az anyagcsere-gépezetedet ez a kis reggeli szokás, amellett, hogy az izmaidat is aktiválja, amelyek azonnal elkezdik égetni a zsírraktáraidat.

3. Táncolj a sorozatod főcímzenéjére!

Ne forgasd a szemed: senki sem fog idiótának nézni, sőt jó eséllyel inkább bekapcsolódnak majd a többiek is! Ha a jól ismert zenét hallod, pattanj fel és ugrálj, táncolj rá egyet! Ha tovább akarod vinni mindezt, akkor a reklámszüneteket is használd ki: számold meg, hány guggolást vagy kitörést tudsz elvégezni egy reklámblokk alatt.

4. Óránként 2 perc!

Ha ülőmunkát végzel, óránként mindössze 2 perc mozgás valósággal csodákat tesz. Ha napi 16 ébren töltött órával és 8 órás munkaidővel számolunk, az óránkénti kétperces séta heti szinten 400 elégetett kalóriát jelent. Erről itt írunk bővebben.

5. Haladj a mozgólépcsőn is!

Ne csak állj ott, hanem lépegess! Nemcsak kiváló fenék-és combizomerősítő, hanem szuper jó érzés is: mintha iszonyú gyorsan tudnál lépcsőzni.

Képek: Thinkstock