4 apró edzőtermi tünet, amit nem szabad félvállról venned

Edzés után fáj valamid, bekened izomlazítóval és kész? Pedig lehet sokkal nagyobb a baj, mint gondolnád. Ráadásul, ha nem kezeled ki, később súlyosabb sérüléssé válhat a jelenlegi probléma, és akkor végleg lemondhatsz az edzésről. Erre a négy sérülésre mindenképp fordíts nagyobb figyelmet!

Térdfájdalom

Azok a mozgássorok, amik mély térdhajlítással járnak, mint a guggolás és kitörés, ráadásul nagy súlyokkal, elég komoly sérüléshez vezethetnek. Ha a fájdalmat duzzanat is kíséri, akkor akár ínszalagszakadás is állhat a háttérben. Mindenképp fordulj orvoshoz vele, aki majd a későbbi terhelhetőségről is ad utasításokat.

Vállfájás vagy kattanás

A vállat könnyű megerőltetni, és ha nem figyelsz oda, könnyen baja lehet. Ha kattant egyet, vagy fájdalmat érzel azon a területen, nem elég izomlazítóval kenegetned. Fordulj orvoshoz, mert izomszakadás vagy ízületi gyulladás is állhat a háttérben.

Égő érzés vagy hasító fájdalom a könyökben

A bicepszgyakorlatok végzése fájdalommal jár, sokszor teniszkönyök állhat a háttérben. Ez a krónikus állapot sajnos a hétköznapokra is rányomja a bélyegét. A fájdalmat kezelheted jégmasszázzsal, de utána szükséged lesz egy szakértőre, aki összeállít egy speciális gyakorlatsort számodra, hogy megerősödjenek az inak és az izmok a kérdéses részen.

Sugárzó vagy éles hátfájás

Alattomos sérülés, sokszor nem azonnal jelentkezik a fájdalom. Felhúzásnál és guggolásnál is lesérülhet a hátad. Van, hogy csak 1-2 nappal az edzés után jelentkezik a fájdalom, van, amikor csak bizonyos mozdulatok végzésekor. Ez azt jelenti, hogy megerőltetted, túl nagy súlyokat használtál. Lehet pár nap pihentetés segít a dolgon, de érdemes megnézetni orvossal is, mivel akár csigolyatrauma is állhat a háttérben.

Forrás: Life