9 dolog, amivel megelőzheted az időskori feledékenységet és az Alzheimert

Ha már kialakult a baj, szinte lehetetlen visszafordítani, az Alzheimerre pedig sajnos még nincsen gyógymód. Éppen ezért fontos igyekezni megelőzni és tenni az agyunk frissen tartásáért.

Fotó: Pixabay

Tedd le a cigit!

Bizony, bizony. Nem csak a légzőszervrendszeredet károsítja, de rossz hatással van az agyra is. Hiszen minél kevésbé tud oxigént szállítani a szervezet az agynak, annál dekoncentráltabb leszel, csökken az agyi kapacitásod. Márpedig a dohányzás igencsak ront ezen!

Növeld a B12-vitamin beviteled!

A B12-vitamin véd az elbutulás ellen, így érdemes minél többet fogyasztani belőle. Egyél több tojást, halakat és tengeri herkentyűket, vagy vidd be táplálékkiegészítő formájában.

Mozogj többet!

A testi aktivitás jó hatással van a szellemi kapacitásra is. A mozgás hatására javul az anyagcsere, a vér oxigénszállító tevékenysége is fokozódik. Főleg, ha a friss levegőn mozogsz!

Fotó: Pixabay

Ne feledd a D-vitamint!

Tudtad, hogy a súlyos D-vitamin hiány 125%-kal növeli az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét? Ezért sétálj sokat napsütéses időben, és télen ne felejtsd el táplálékkiegészítő formájában pótolni a D-vitamint.

Kellemest a hasznossal

A megelőzés is lehet kellemes, nem kell csak lemondásokról szólnia. A kávéfogyasztás is ide tartozik. A jó minőségű kávé tele van magnéziummal és antioxidánsokkal, segíti a szellemi kapacitást. Persze ne essél túlzásba, napi egy adag is bőven megteszi a hatását.

Védd a fejed!

Alapvetőnek tűnik, sokan mégsem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget. Nyilván senkinek sem hobbija bevernie a fejét, de röntgenvizsgálatokkal kimutatták, hogy a sokat fejelő focisták agya deformálódik és zsugorodik.

Alkoholfogyasztás

Nem árt mérsékelni vagy teljesen elhagyni az alkoholos italok fogyasztását, ha szeretnél minél tovább szellemileg friss maradni. Az Alzheimer-kórban szenvedőknek vagy arra hajlamosoknak azonban segíthet napi egy pohár bor elfogyasztása, de ennél több nem!

Használd az agyad!

Gondolkozással edzésben tarthatod az agyad. Használd rendszeresen, hogy ne tunyuljon el. Tanulj meg új dolgokat, vagy végezz olyan tevékenységet, ami fokozott agyi kapacitást igényel. Fejts keresztrejtvényt, tanulj nyelvet vagy zenélni, és beszélgess minél többet a barátaiddal, szeretteiddel!

Pihenj eleget!

Erről sem szabad megfeledkezni. Ha túl sokat stresszelsz és nem hagysz elég időt magadnak a pihenésre, akkor megágyazol a feledékenység kialakulásának. A relaxáció segít elűzni a stresszt és az agyunkra is jó hatással van.

Forrás: Blikk Rúzs