A szuperegészséges mandulaliszt eltitkolt hatásai – Akár otthon is elkészítheted

Egészséges, de méregdrága – ám, ha otthon készíted el, spórolhatsz.

Különböző étrendekben, fogyókúrákban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a mandulaliszt. Nem csak a fogyókúrázóknak hasznos, hanem a gluténérzékenyek vagy cukorbetegeknek is.

Fotó: Pixabay

Kevés helyen hirdetik, hogy mennyire egészséges, és vannak, akik zsírtartalma miatt óvnak tőle. Pedig ez is előnyei közé tartozik. Magas zsírtartalma miatt ugyanis a belőle készült sütemény, étel kevesebb egészségtelen zsiradékot kíván. A mandulában lévő zsírtól pedig nem kell félni, hiszen főleg a hasznos omega-3 és omega-6 zsírsavak találhatók meg benne. Magas antioxidáns tartalma segít csökkenteni a koleszterin- és vércukor szintet, illetve védi a szívet és az érrendszert is. Emellett sok benne az E-, B- vitamin, a foszfor, kálium, cink, szelén, vas, folsav. Bővelkedik fehérjékben és rostokban is.
Hogyan készítheted el otthon?
Szükséged lesz hámozott, jól megszáradt mandulára. Mielőtt nekiállnál, tedd be a hűtőbe 1 órára. Ezután tedd aprítóba vagy konyhai robotgépbe. Őröljük, amíg lisztszerű masszát nem kapunk. Vigyázz, ha túl hosszú ideig őrölöd, mandulavajat kapsz liszt helyett. A kész mandulalisztet tárold egy jól lezárható edényben a hűtőszekrényben.
Mire használhatod?
Számtalan receptben kiváltható vele a liszt, csak figyeljünk a receptnél a hozzáadott zsír mennyiségére is. Vannak konkrét receptek is az interneten, ahol már mások kikísérletezték a helyes keverési arányt. Kiváló muffinok, kekszek, piték készítésére, különlegesebb ízt és textúrát kölcsönöz nekik.
Forrás: Blikk Rúzs