7 remek módszer, hogy leszámolj az aggodalmakkal

Tudományosan bizonyított, hogy ezekkel az apró rituálékkal nagyon sokat oldhatsz a szorongásodon és csökkentheted a mindennapos stresszt az életedben.

Ha szülő vagy, biztosan nagy félelmed, hogy gyermeked szorong, azonban ha nem vigyázol, te magad is könnyen az aggodalmak börtönébe kerülhetsz. A mindennapos stressz elkerülhetetlenné vált rohanó világunkban, éppen ezért a szorongás mint betegség is egyre többször üti fel a fejét. Természetesen fiatalkorúak között is tetten érhetőek a szorongás jelei, ami azért jóval nagyobb baj, mert a gyerekek sokszor képtelenek kifejteni, hogy mi nyomja a szívüket. Az alábbi pontok abban segítenek, hogy ezt a problémát könnyebben orvosold, akár gyermeked, akár te vagy a stressz áldozata.

Írd le, dobd ki!

Egy pszichológiai tanulmány során szakértők rájöttek, hogy a fizikai cselekedetek milyen jó hatással vannak a lélekre. Elmondásuk szerint ha egy üres papírlapra kiírod magadból minden fájdalmadat, majd a papírt heves mozdulatokkal összegyűröd és kidobod a kukába (vagy akár még drasztikusabb módszert is választhatsz a megsemmisítésére), akkor kellőképpen megkönnyebbülsz, és a szorongásod nagy részét is magad mögött hagyod.

Szólítsd meg az aggodalmad!

Gyermekek esetében is hatásos lehet a megszemélyesítés módszere. Szabad perceidben vonulj el egy sarokba, és kezdj beszélni a félelmedhez. Személyesítsd, szólítsd meg, mintha valós személy lenne, és máris sokkal könnyedebben tudsz majd róla, illetve “vele” beszélni. A módszert a pszichológia szakterületén is használják.

Jutalmazd meg magad öleléssel!

Másoktól is jólesik egy erős ölelés, de hidd el, hogy nagyon sokat segíthet az is, ha te öleled meg saját magad. Ha határozottan és céltudatosan öleled meg magad, az boldogsághormont szabadít fel a szervezetedben, és csökkenti a szorongásos panaszokat.

Írj magadnak egy levelet!

Dr. Kristen Neff, a Texasi Egyetem professzora fejlesztette ki a módszert, amelynek lényege az önmegszólítás. Ha érzed, hogy gondok vannak a lelkivilágoddal, ragadj tollat, és írj magadnak egy levelet, mintha a saját legjobb barátod lennél, aki pontosan látja, hogy valami nem stimmel. Kedvesen szólítsd meg magad, és légy együtt érző, hogy aztán olvasás közben tisztán láthasd a problémát.

Nyújts!

Természetesen a jóga az egyik leghatásosabb módszer a stressz levezetésére, de akkor sincsen baj, ha nem vagy teljesen tisztában a jógapózokkal. Az is elegendő, ha különböző testhelyzetekben nyújtasz, hogy a lehető legjobban megfeszüljenek végtagjaid és izmaid. A lassú, módszeres nyújtás majdnem ugyanolyan hatékony, mint a jóga, szóval nyugodtan állj terpeszállásba, és nyújtózz a földig!

Hanyagold az elektronikai kütyüket!

Több tanulmány is bebizonyította, hogy a számítástechnikai cuccok fokozzák a feszültséget az emberben, főleg a fiatalabbakban.

Az interneten rengeteg frusztráló tartalommal találkozhatsz, amelyek észrevétlenül felhalmozzák benned a stresszt. Ha néhány napig – esetleg hétig – megvonod magadtól, vagy éppen gyermekedtől ezeket az eszközöket – persze úgy, hogy más, hasznos tevékenységgel töltöd ki az időtöket -, az nagyban segíti az aggodalmak csökkentését.

Izzadj!

Egy oldal sem lenne elég, hogy felsoroljuk az izzadással járó mozgásfajtákat. Ezek között persze van élvezetesebb, de kevésbé izgalmas is, a lényeg, hogy jól kimerülj és kiizzadd magadból a feszültséget. A futás, a sport, a kirándulás mind segíthetnek ebben.

Ha neked is vannak módszereid, amelyek segítenek oldani a feszültséget, nyugodtan oszd meg másokkal is, hogy a jövőben már ne kelljen népbetegségnek hívnunk a stresszt!

Képek: Thinktock

Forrás: Huffingtonpost