Cukorfüggő vagy? 5 tipp, hogyan szokj le róla

Szeretjük az édességet, a legtöbb ember az édes ízzel jutalmazza magát, ám a túl sok cukor igen káros.

Gondolj csak bele, már gyermekkorodban is csokival, cukorkával jutalmaztak, ugye? Ezt megszokja a szervezet, és tudat alatt tárolja. Ezért van, hogy az édességhez nyúlsz, mikor egy kis jutalomra vágysz. Ezzel nem is lenne baj, de a túlzott cukorfogyasztás káros az egészségre. Ha követed az alábbi 5 lépést, akkor könnyebben megszabadulhatsz a cukor utáni sóvárgástól!

Fotó: Pixabay

Reggelizz!
A reggeli fontosságának tényét már biztos tudod, hiszen mindenhol ezt hangoztatják. Nem véletlenül. Nem tud a nap jól indulni, ha nem adsz a szervezetednek egy kis kezdőlökést némi tápanyaggal. Ha nem hagyod ki, akkor sokkal kisebb eséllyel fogsz napközben édesség után nyúlni.

Ebédelj!
Nemcsak a reggeli fontos, hanem az is, hogy rendszeres időközönként egyél. Ha kihagyod az ebédet, és a reggeli után csak késő délután ennél, akkor napközben minden utadba kerülő kis nasinak, édességnek elcsábulsz. A tested éhes, de te sajnálod az időt az ebédre, így kapóra jön a kolléga asztalán található kínáló tálkában elhelyezett csoki és cukorka. Így viszont még éhesebb leszel, nem jutsz elég tápanyaghoz, és még több rágcsálni valót kívánsz majd. Ördögi kör!

Használj friss fűszernövényeket!
Sokkal finomabbak lesznek tőle az ételeid, kevésbé kívánod majd utánuk az édes ízt. Érdemes a cukrot is lecserélned valami természetes édesítőre, de használhatsz ízfokozásra fahéjat és vaníliát is.

Ne egyél stresszesen!
A stresszevés a leggyakoribb oka az elhízásnak. Itt jön képbe az, hogy édes ízzel jutalmazzuk vagy vigasztaljuk magunkat. Figyelj erre tudatosan, és mikor a stresszhelyzet hatására ennél valami cukrosat, akkor válasz helyette valami kalóriaszegény, cukormentes nasit. De a legjobb az, ha sporttal vezeted le a felesleges feszültséget.

Aludd ki magad!
A kialvatlanság miatt is lehet az, hogy több cukrot kíván a szervezeted. Nem véletlen: ha lemerülünk, akkor azt szokták javasolni, hogy együnk egy kis szőlőcukrot. Ez valóban felpörget egy picit, de utána megint hamar fáradtnak érezzük magunkat, ahogy gyorsan leesik a vércukrunk. Ráadásul a nem elegendő alvás hatással van az emésztésünkre, anyagcserénkre is. Pihenj, aludj minél többet, hogy ezzel is csökkentsd a felesleges cukor bevitelét.

Forrás: wellnesscafe