6 kiváló alakbarát köret krumpli és rizs helyett

Ha menekülsz a szénhidrát elől, ezek a pofonegyszerű receptek lesznek a kedvenceid!

Ha már a nyár közeledte jár a fejedben és elkezdtél egy kicsit jobban odafigyelni az étkezésedre, bizonyára te is tanakodsz, mivel helyettesíthetnéd a szénhidrátban igen gazdag rizst és krumplit, azaz két klasszikus köretünket. A párolt zöldség és a saláta nagyszerű alternatívák, de valljuk be, igen hamar meg lehet unni e kettő váltakoztatását.

Úgyhogy most a figyelmedbe ajánlunk 6 zseniálisan egyszerű, finom és diétás köretet, amelyek rostdúsak, ezért hamar eltelítenek, miközben kalóriákkal alig, vitaminnal, ásványi anyagokkal és fehérjével viszont annál inkább turbózzák a szervezetedet!

Karfiolrizs, amiben nincsen rizs 

Aprítóban daráld le a karfiol rózsáit (ne teljesen pépesre!), aztán tedd teflonserpenyőbe (hogy ne kelljen olajat tenned alá), és pirítsd meg egy kissé (egyrészt jót tesz az ízének, másrészt ha kicsit még nedves lenne a zöldség, ezzel segíthetsz rajta, és sokkal pergőbb szemű lesz, akárcsak az igazi rizs). Amikor kész, adj hozzá apróra vágott petrezselymet. Ha szárított van csak otthon, azt a pirításkor tedd hozzá. Tálalás előtt locsold meg egy kevés citromlével, és sózd ízlés szerint.

Zeller-, csicsóka-vagy karfiolpüré a krumplipüré helyett

Mindhárom zöldségből kiváló krumplipüré-helyettesítőt készíthetsz, ha sós vízben megfőzöd, majd pépesíted őket. Mehet bele egy kis szerecsendió, kakukkfű vagy fokhagyma is.

Grillezett cukkini

Vágd fel hosszában a cukkinikat, és sorakoztasd őket egy tepsire. Szórd meg só, fűszerek – oregánó, bazsalikom, fokhagymapor – és egy kis parmezán keverékével, majd spricceld le olíva olajjal. Mehet is a sütőbe! 10 percig légkeveréssel magas hőmérsékleten süsd, majd a végén 2 percig csak pirítsd. Frissen forrón, finomra vágott petrezselyemmel megszórva tálald.

Zellerchips

A cukkinihez hasonlóan a darabokra vagy hasábokra vágott zellert is megforgathatod sajtos vagy sajt nélküli fűszerkeverékben. Tedd sütőpapírral bélelt tepsibe, és permetezd meg olajjal, egyenletesen, hogy mindenhol érje. 230 fokon süsd 20-30 perc alatt készre.

Hajdina

Az alaposan megmosott háromszög formájú magokat kétszeres mennyiségű, enyhén sós vízben, közepes lángon, fedő alatt párold puhára, majd ízlés szerint zöldfűszerekkel, például bazsalikommal és majorannával fűszerezd.

Quinoa 

A megmosott quinoát 2:1 arányban keverd vízhez (pl. 1 bögre quinoa, 2 bögre víz). Ne lobogó vízbe öntsd, tehát keverd bele, és úgy várd meg, míg felforr. Ezután vedd alacsonyabbra a hőmérsékletet, és hagyd 15 percen át párolódni gyakori kevergetés mellett. Ha nem feded le a quinoát, elkerülheted a leszűrést, elég percenként, két percenként megkeverni. Ha letelt a 15 perc, vedd le a tűzről, és hagyd még 15 percig fedetlenül hűlni. Ezt követően egy villa segítségével keverd fel az egészet, hogy a quinoa szemek el tudják nyelni a megmaradt vizet. Így válik a köreted igazán pehelyszerűvé.